וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור פרנציסקוס יבוא לישראל בחודש מאי

האפיפיור יבקר באזור ב-26-24 במאי, כדי לציין 50 שנה לביקורו ההיסטורי של האפיפיור פאולוס השישי באזור. הוא יסייר בירדן וברשות הפלסטינית ויערוך מיסה בכנסיית הקבר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

האפיפיור פרנציסקוס יבוא לישראל במאי הקרוב. הוא יגיע לאזור ב-24-26 במאי, ויבקר בעמאן, בבית לחם ובירושלים. לפי שעה, זוהי נסיעתו המתוכננת היחידה לחו"ל ב-2014. פרנציסקוס נאם הבוקר (ראשון) בפני מאמינים שהתקהלו בגשם בכיכר פטרוס הקדוש, ואמר כי בכוונתו לקיים מיסה בכנסיית הקבר בעיר העתיקה בירושלים, בלוויית הפטריארך ברתולומאוס.

האפיפיור יבקר בישראל כדי לציין 50 שנה לביקורו ההיסטורי של האפיפיור פאולוס השישי ב-1964 - הביקור הראשון אי-פעם של אפיפיור בישראל. על הביקור העכירה התעקשותו של הרב הראשי דאז, יצחק נסים, לסרב לפגוש את פאולוס במגידו, משום שראה בכך פחיתות כבוד כלפי הדת היהודית.

ביקור האפיפיור פרנציסקוס באמריקה הלטינית. ברזיל, יולי 2013. AP
נתראה. פרנציסקוס משוחח עם עיתונאים במטוס, בנסיעתו לברזיל בשנה שעברה/AP

בשנת 2000 ביקר האפיפיור יוחנן פאולוס השני בירושלים. מחליפו בנדיקטוס ה-16 ביקר בישראל ב-2009.

פרנציסקוס מונה לתפקידו במרץ 2013. הוא הספיק להיפגש מאז עם הנשיא שמעון פרס ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בחודש שעבר הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שפגישה קודמת שנקבעה עבורם בוטלה ברגע האחרון.

בפגישתם הפציר נתניהו בפרנציסקוס לסייע במערכה הבינלאומית נגד איראן, שנועדה למנוע ממנה להתחמש בנשק גרעיני. הוא העניק לו חנוכייה וספר שכתב אביו המנוח, הפרופ' בן ציון נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully