וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין יאפשר הפגנות בסוצ'י - בפיקוח השירות החשאי

5.1.2014 / 11:29

חודש לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף, הנשיא הרוסי בא לבחון את מסלולי הסקי והתרשם מהאבטחה בכפר האולימפי. הפגנות יתקיימו באזורים מוגבלים והטלפונים יהיו תחת האזנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסלול סקי. סוצ'י, ינואר 2014. AP
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמש במסלול הגלישה של סוצי'/AP

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יאפשר לקיים הפגנות באולימפיאדת החורף בסוצ'י בחודש הבא. הקרמלין פרסם צו בסוף השבוע, בו נאמר כי התקהלויות והפגנות, שאינן קשורות ישירות למשחקים האולימפיים, יוכלו להתקיים תוך אישור מראש, ותחת פיקוח של ה-פ.ס.ב (לשעבר הק.ג.ב).

בשנה שעברה הודיע פוטין כי יאסור על הפגנות במשחקי סוצ'י, שיימשכו מ-7 עד 21 בפברואר. הודעתו זכתה לגינויים חריפים מצד פעילים לזכויות אדם.

בחודש שעבר הודיע הוועד האולימפי הבינלאומי כי רוסיה הבטיחה להקים "מתחם הפגנות" מיוחד בסוצ'י. לא ברור אם הצו החדש מתיר הפגנות רק במתחם הזה.

הצו מצטרף לכמה צעדים שנועדו להקל על הלחץ הבינלאומי על רוסיה, במסגרתו הודיעו כמה מנהיגים כי יחרימו את טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים. בין היתר, שחרר פוטין מהכלא את איל הנפט מיכאיל חודורקובסקי ואת בנות הלהקה "פוסי ריוט", באמצעות צווי חנינה מיוחדים.

מצלמות אבטחה באתר ההקמה של אולימפיאדת סוצ'י 2014. רויטרס
מצלמות אבטחה באתר ההקמה של אולימפיאדת סוצ'י 2014/רויטרס

פוטין בא אמש לסוצ'י כדי לבחון את ההכנות הסופיות לפתיחת המשחקים - תפארת כהונתו, ופרויקט שעלה לרוסיה 50 מיליארד דולרים. הוא נסע ברכבל וגלש בשלג, בין היתר כדי להראות כי הוא אינו נרתע מפיגועי הטרור שזעזעו את רוסיה בשבוע שעבר.

מנהיג המורדים המוסלמים בקווקז, דוקו אומרוב, איים בקיץ לשבש את המשחקים בסוצ'י. החל מיום שלישי, תהיה הגבלה על כניסת כלי רכב למתחם. לפי כמה דיווחים, המקבילה הרוסית של ה-NSA מיירטת את כל התקשורת באזור.

לקריאה נוספת:
רוסיה תרגל אלקטרונית אחרי הבאים לאולימפיאדת החורף
כוננות ברוסיה: הקוזאקים פשטו על וולגוגרד, הכלבנים בסוצ'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully