וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווים שאריק ישוב לאיתנו, אבל המציאות אחרת"

3.1.2014 / 0:04

מצבו של ראש הממשלה לשעבר ממשיך להיות קריטי וחבריו הקרובים מקווים לטוב, אך מבינים את המצב הקשה. ראש לשכתו לשעבר, עו"ד דב ויסגלס: "מצבו לא טוב, הוא נאבק"

צילום: דניאל בוק, ערוץ 10, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ממשיך להיאבק על חייו בבית החולים לאחר שמצבו הבריאותי הידרדר בימים האחרונים בשל אי-ספיקת כליות ממנה הוא סובל. בני משפחתו, חבריו והאנשים שעבדו אתו מחזיקים אצבעות שמצבו ישתפר, אם כי ההבנה שהמצב קשה מחלחלת לכולם. "מצבו לא טוב, הוא נאבק", אמר אמש (חמישי) לוואלה! חדשות מי שהיה ראש לשכתו כשכיהן כראש ממשלה, עו"ד דובי ויסגלס, שביקש לא לספוד לאיש שליווה לאורך שנים ארוכות.

במהלך היממה האחרונה שוהים לצדו בני משפחתו ונהגו אף הגיע לביקור, כשגורם בבית החולים מעיד כי האווירה בין הקרובים אינה אופטימית. "כולם ידעו כל השנים שזה רגע שצפוי היה שיגיע אבל מתקשים לקבל כי אלו הרגעים האחרונים", אמר.


הידרדרות במצבו של אריאל שרון:
בנט על שרון: "מוקיר פועלו, לא שוכח את הגירוש"
מנהל שיבא: "ההידרדרות במצבו של שרון רצינית מאוד"
החמרה במצבו של אריאל שרון: "המשפחה תחליט"

רבים מבין "פורום החווה" שהיה צמוד לשרון לא היו מוכנים להתייחס למצב, אולם שניים שדרכם הצטלבה עם דרכו של שרון לאורך השנים סיפרו על שרון הלוחם, המפקד והמנהיג, וקיוו שמצבו ישתפר. רענן גיסין, ששימש כיועץ התקשורת שלו מאז שנת 1996 ועד אותו ערב ב-4 בינואר 2006 עת לקה שרון באירוע מוחי חמור ממנו לא קם, הביע תקווה שהמצב יתהפך. "אני לא חכם כמו הרופאים ולא יכול לתת נבואות, הייתי רוצה שהוא ישוב לאיתנו, אבל המציאות היא אחרת", אמר לוואלה! חדשות.

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. ינואר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
מצבו עדיין קריטי. שרון/לשכת העיתונות הממשלתית

גיסין סיפר שלשרון היתה ראיה כוללת, כושר ביצוע, חזון ורצון להגשים את החזונות שלו. "היתה לו ראייה אסטרטגית שהוא מימש אותה לאורך שנותיו בצבא ובפוליטיקה והיא הגיעה לכלל מימוש בהיותו ראש ממשלה בחמש השנים ששירת בתפקיד", סיפר. לדבריו, כיום אין בישראל מנהיגים בשיעור הקומה של שרון, שהיה לאורך שנים דמות שנויה במחלוקת בישראל וזכה לשיקום מעמדו הציבורי בעיקר מאז שהפך לראש ממשלה בשנת 2001. "היו גם מהמורות וקשיים אבל זה הביא את שרון למצב שהוא היה יכול להיות האיש מספר 1 של ישראל. עם זאת, מצב בריאותו עמד לו לרועץ".

גם השר לשעבר ויו"ר מפלגת הגמלאים לשעבר רפי איתן הסכים לספר על שרון. איתן תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות על הפגישות שניהלו השניים ועל כך ששרון הסכים במהלך שיחה שהתנהלה ביניהם שבוע לפני ששרון שקע בתרדמת לשלב שני גמלאים ברשימה של קדימה בבחירות בשנת 2006 – בחירות שבסופו של דבר שרון לא התמודד בהן, אלא אהוד אולמרט. איתן, שמונה על ידי שרון לעמוד בראש "כימיקלים לישראל" בעת שהאחרון כיהן כשר התעשייה והמסחר בשנות ה-90', סיפר על ידידות מורכבת: "גם אהבנו וגם רבנו", הוא מספר.

"שרון היה רציני לגבי התנתקות מהפלסטינים"

לדבריו, בשיחות שניהל עם שרון, דנו השניים בהיפרדות מהפלסטינים גם בגדה המערבית, לאחר מהלך ההתנתקות מעזה בקיץ 2005. "ניהלנו מספר שיחות, גם בטלפון וגם פנים מול פנים שהנושא שעמד על הפרק היה כיצד מתנתקים מהפלסטינים, הוא היה מאוד רציני לגבי זה", אמר. "אילו שרון היה נשאר, אני לא הייתי הופך להיות שר מפני שלא הייתי רץ לבחירות ושרון היה מיישם הפרדה מהפלסטינים", סיכם.

אתמול בשעות הבוקר מסר מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופסור זאב רוטשטיין, הודעה לגבי מצבו של שרון המאושפז שם, ואמר כי הוא נמצא בסכנת חיים מיידית. "אנחנו כבר עדים לעליות ומורדות במצבו הרפואי בחודשיים וחצי האחרונים אבל הוא חזר בחזרה והתייצב, ולמרות זאת ביומיים האחרונים אנו צופים בירידה הדרגתית בתפקוד של מספר איברים קריטיים אצלו בגוף". הוא הוסיף כי מצבו של שרון קריטי: "התחושה של כולם היא שההידרדרות היא הידרדרות רצינית מאוד, וזאת גם התחושה שלנו".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully