וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מזהירים: "לא נשלים עם גל בנייה בגדה"

יהושע בריינר

2.1.2014 / 16:50

שר החוץ קרי נחת לביקורו ה-11 בישראל. נתניהו אמנם דחה את ההכרזה על בנייה בהתנחלויות עד תום הביקור, אך בצד הפלסטיני לא מתרשמים: "כשלון המו"מ יוביל לפנייה לאו"ם"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, נחת בשעות הצהריים (חמישי) בישראל בפעם ה-11 מאז נכנס לתפקידו, והפעם נראה כי לביקור יש מטרה אחת ברורה ומובהקת - סגירת קצוות לקראת הצגת הסכם מסגרת שיהווה בסיס להמשך המשא ומתן עם הפלסטינים. אולם, לאור הכוונה הישראלית לפרסם בתום ביקורו של קרי מכרזי בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, משדרים בכירים בצד הפלסטיני פסימיות בכל הנוגע לסיכוי להתקדם אל עבר חתימה על הסכם, וטוענים כי לא יסכימו לדבר עם ישראל כל עוד נמשכת תנופת הבנייה.

"הפלסטינים מוכנים לתת הזדמנות ליוזמה האמריקנית, אך הרחוב לא ישלים עם עוד גל בנייה בהתנחלויות", אמר היום בכיר הרשות, ג'יבריל רג'וב, בפגישה שקיים עם פעילי שמאל ברמאללה. רג'וב הבהיר בפגישה, בה השתתפו גם פעילי "שלום עכשיו" ויוזמת ז'נבה וחברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), כי "אם המשא ומתן ייכשל, הפלסטינים יבקשו הגנה מהקהילה הבינלאומית והכרה כמדינה באו"ם".


תהליך השלום - כותרות אחרונות:
קרי מגיע לארץ, נתניהו עיכב מכרזי בנייה בהתנחלויות
המוקש של קרי: איך לחלק את ירושלים?
שגריר האיחוד לוואלה!: נאשים את ישראל בכישלון המו"מ

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
"אם המשא ומתן ייכשל, הפלסטינים יבקשו הגנה מהקהילה הבינלאומית והכרה כמדינה באו"ם". רג'וב/דרור עינב

בשל הגעתו של קרי לסבב פגישות בישראל וברשות הפלסטינית, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעכב את פרסומם של מכרזי הבנייה בהתנחלויות - אותם התכוונה הממשלה לפרסם כבר השבוע – עד אשר יעזוב קרי את האזור. פרסום המכרזים בצמוד לביקורו של קרי עלול היה להוביל למשבר של ממש עם האמריקנים, ולכן ככל הנראה ניתנה ההוראה לדחות את הפרסום עד לתום הביקור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ההסכם יכלול את כל סוגיות הליבה

ביומיים הקרובים צפוי קרי לערוך פגישות עם ראש הממשלה נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מטרת ביקורו, כאמור, היא "לסגור קצוות" לקראת הצגת הסכם מסגרת לשני המנהיגים. ההסכם, שיהווה בסיס להמשך המשא ומתן בחודשים הקרובים, צפוי לכלול התייחסות כללית לכל סוגיות הליבה של הסכסוך, בהן גם נושא הגבולות וירושלים.

ההסכם צפוי להתייחס לכך שגבולות המדינה הפלסטינית יהיו גבולות 1967, עם חילופי שטחים. גורם מדיני ישראלי אמר אמש כי אם שני הצדדים יאשרו את הסכם המסגרת, קרי צפוי לדרוש מנתניהו ומאבו מאזן להיפגש בארבע עיניים, דבר שלא קרה מאז תחילת הכהונה הנוכחית של נתניהו כראש ממשלה, לפני כמעט שנה.

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully