וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-CIA: אסד ישמור על כוחו, המלחמה תימשך עשור"

ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם ההערכה לפיה מלחמת האזרחים, שגבתה 130 אלף הרוגים, אינה קרובה לסיום. עוד דווח כי נסראללה סירב להתערב במשבר עד שקיבל פקודה ישירה מחמינאי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'
תושב שכונת טריק אל-באב שחולץ מהריסות בניין שהופצץ מהאוויר. חלב, סוריה, דצמבר 2013. רויטרס
תושב שכונת טריק אל-באב, שחולץ מהריסות בניין שהופצץ מהאוויר. חלב, החודש/רויטרס

סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית מעריכה שמלחמת האזרחים בסוריה עשויה להימשך עוד עשר שנים לפחות. פקידי הממשל בוושינגטון סבורים שנשיא סוריה, בשאר אסד, צפוי לשמור על כוחו בעתיד הנראה לעין - ולכל הפחות לשלוט על אזורי המפתח במדינה. עם זאת, כלל סוכנויות המודיעין בארה"ב לא מעריכות שאסד יוכל להשיב לעצמו את השליטה בכל שטח סוריה, שחלקים ממנה נפלו לידי ארגוני טרור קיצוניים המסונפים לפלג העיראקי של אל-קאעדה.

בעבר, בכירים אמריקנים - בהם הנשיא אובמה ושר החוץ קרי - נהגו לומר כי ימיו של אסד סבורים, אך כעת הם נמנעים מלהכריז זאת בפומבי. לפי פרשנות שפרסם ה"וול סטריט ג'ורנל", בארה"ב ובישראל מודעים לכך שהתמיכה המסיבית שנתן חיזבאללה לאסד מסייעת למשטר הסורי לשרוד, גם אם לא לגבור לחלוטין על מתנגדיו החמושים.

לפי העיתון, חיזבאללה סירב בתחילה להתערב במלחמה בסוריה: מזכ"ל הארגון חסן נסראללה חשש ששיגור לוחמים למדינה השכנה "יפגע במותג" שלו, ויזיק לו בזירה הפנים-לבנונית. הוא מיאן להישמע לתחינות מצד בכירים באיראן, כולל מצד מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני. רק אחרי בקשה אישית מצד המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי – שהבהיר לו כי "טהראן מצפה מחיזבאללה לפעול בהחלטיות" – הסכים נסראללה לסייע לאסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. טהרן, אוקטובר 2013. AP
רק פקודה ישירה מחמינאי שיכנעה את נסראללה לסייע לבשאר אסד/AP

כמעט שלוש שנים אחרי פרוץ המלחמה, ממשל אובמה שומר על הסטטוס-קוו ואינו מעניק נשק למורדים, חרף "אזהרות בוטות" מצד מדינות ערב לפיהן "ארה"ב צריכה לשלם עכשיו או לשלם מחיר גבוה יותר בהמשך - כאשר אל-קאעדה יתבסס לגמרי בשטח הסורי. אחד המתנגדים החריפים ביותר ל"מדיניות ההימנעות" האמריקנית הוא ראש המודיעין הסעודי, הנסיך בנדר בן סולטן, שמוביל את הקמפיין הבינלאומי לחימוש המורדים הסורים.

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם העריך אמש כי מניין ההרוגים במלחמת האזרחים בסוריה עלה ל-130 אלף, וכי שליש מהמתים הם אזרחים. לדברי הארגון, שמושבו בלונדון, כמעט 12 אלף מההרוגים הם נשים וילדים.

ג'בהת אל נוסרה. רויטרס
אנשי "ג'בהת א-נוסרה" בעיר חומס. הג'יהאד משתלט על סוריה/רויטרס

אנשי הארגון, המבססים את נתוניהם על רשת ענפה של מקורות בסוריה, קבעו את מספר המתים מקרב המורדים על 29 אלף, ואת מספר ההרוגים מקרב חיילי אסד על 52 אלף. עוד 262 חיילי חיזבאללה נהרגו בקרבות בסוריה. 17 אלף בני אדם מוחזקים בבתי כלא של המשטר, ואילו 6,000 תומכי המשטר מוחזקים בשבי המורדים.

בחודש מרץ 2014 ימלאו שלוש שנים לפרוץ המלחמה. לפי ההערכה האחרונה של האו"ם, שהתפרסמה בחודש אוגוסט, 110 אלף בני אדם נהרגו במלחמה.


לקריאה נוספת
בעזרת אובמה, המלחמה של אסד מעולם לא הייתה נוחה יותר
בשאר אסד במסר לאפיפיור: מוכנים להשתתף בשיחות השלום
הדרוזים בישראל למען אחיהם שאולצו להתאסלם בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully