וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרזה על "האחים" כארגון טרור: פוליטיקה בכיעורה

24.12.2013 / 10:00

מצרים מיהרה להכריז שהתנועה הדתית אחראית לפיגוע מצפון לקהיר. נדמה שבצמרת הצבאית מבקשים לנצל את המומנטום שנוצר בגל המתקפות האחרון למטרות הכי לא-נכונות שיש. פרשנות

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

כמה שעות בלבד חלפו מאז הפיגוע שזעזע לפנות בוקר (שלישי) את מפקדת כוחות הביטחון המצריים במנסורה, מצפון לקהיר. קשה לקבוע את זהות הגורם האחראי: על אף ההודעה הכמעט- מיידית של ממשלת מצרים, לפיה תנועת "האחים המוסלמים" היא מעתה ארגון טרור לכל דבר, הרי שהתנועה עצמה פרסמה הודעת גינוי לפיגוע.

במצרים, יש כיום די גורמים וקבוצות טרור שירצו לבצע התקפה שכזו. ספק אם "האחים המוסלמים" הם אחד מאלה. אם לתנועה היה קשר להתקפה הזו, יהיו לכך השלכות חמורות, ולא רק מבחינת פעילות כוחות הביטחון נגדם. שכן, תתלווה לכך גם פגיעה קשה במעמדם הציבורי של אנשי התנועה. מכאן נובע, כנראה, גם הקישור שעשו השלטונות בקהיר בין הפיגוע לבין "האחים". מישהו בצמרת מבקש לנצל את המומנטום שנוצר – את הזעם הציבורי נגד מבצעי הפיגועים כלפי כוחות הביטחון - ולנתב אותו לפגיעה במעמדה של התנועה האיסלאמיסטית.

לפנות בוקר:
14 הרוגים ומאה פצועים בפיצוץ מכונית ממולכדת במפקדת המשטרה מצפון לקהיר

פיגוע בעיר מנסורה במצרים, דצמבר 2013. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר בעיר מנסורה/רויטרס

להכרזה של הממשלה המצרית, לפיה התנועה היא מעתה ארגון טרור, אין השלכות דרמטיות בשטח. באופן הזה גם מתנהל, זה כמה חודשים מאז המהפכה השנייה במצרים, מצוד של ממש נגד חברי האחים המוסלמים ונגד בכירי התנועה. אלפים מהם נעצרו על ידי כוחות הביטחון. ייתכן שמעתה לתביעה יהיה קל יותר להטיל עליהם עונשים חמורים, אבל לא מעבר לכך.

המשמעות החשובה ביותר של ההכרזה הזו (שראש הממשלה עצמו סירב להתייחס אליה, אלא רק דוברו) היא הרחבת הקרע והפיצול הפנים-מצרי, בין "האחים המוסלמים" למשטר החדש, המוכוון על ידי הצבא. בעוד שבתוניסיה, מסתמן לראשונה שילוב כוחות בין החילונים לדתיים, בניסיון למצוא פתרון למצוקה במדינה, נראה שהמלחמה בין המחנות במצרים רק הולכת ומסלימה. ספק אם כך יצליח הצבא להביא עתיד טוב יותר למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully