וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע במצרים, "האחים המוסלמים" הוכרזו ארגון טרור

24.12.2013 / 6:15

לפחות 14 בני אדם נהרגו בפיצוץ מכונית במטה המשטרה במנסורה, מצפון לקהיר. עוד 100 איש נפצעו, מרביתם קצינים וחיילים. איש לא קיבל אחריות לפיגוע, החמור מאז הדחת מורסי

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

מכונית ממולכדת התפוצצה לפנות בוקר (שלישי) במצרים, במטה המשטרה בעיר מנסורה, מצפון לקהיר. לפחות 14 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו, מרביתם קצינים ואנשי ביטחון. זהו הפיגוע הראשון בדלתה של הנילוס, והפיגוע הקשה ביותר נגד כוחות הביטחון של מצרים מאז הדחת הנשיא מוחמד מורסי בחודש יולי.

הפיצוץ אירע חודש בלבד לפני ההצבעה במדינה על החוקה החדשה, שתוביל לסיומו של השלטון הצבאי במצרים.

גורם ביטחוני במצרים אמר כי החקירה טרם גילתה אם מדובר היה בפיגוע התאבדות. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המתקפה היא החמורה ביותר שאירעה בעיר אי פעם. שני בכירים במערכת הביטחון נפצעו בתקרית.

איש לא קיבל אחריות לפיגוע. דובר הממשלה בקהיר, שריף שווקי, הטיל את האשמה לפיצוץ הקטלני על תנועת "האחים המוסלמים" של הנשיא המודח מורסי. הממשלה הודיעה כי התנועה, שכבר הוכרזה אי-חוקית, היא כעת "ארגון טרור". ראש הממשלה חאזם בבלאווי פרסם הודעה בה נאמר כי "האחראים לפיגוע לא יחמקו מעונש".


כותרות נוספות:
מת מיכאיל קלשניקוב, ממציא הרובה המפורסם בהיסטוריה
אל-קאעדה הכריח דרוזים בצפון סוריה להמיר את דתם
"קים היה שיכור כשהורה על סדרת ההוצאות להורג"

זירת פיצוץ מכונית תופת במטה המשטרה בעיר מנסורה במצרים, דצמבר 2013. רויטרס
הפיצוץ נגרם ממכונית ממולכדת. זירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס
פיגוע בעיר מנסורה במצרים, דצמבר 2013. רויטרס
פיגוע בעיר מנסורה במצרים, דצמבר 2013/רויטרס

עדי ראייה בעיר סיפרו כי מכוניות רבות במתחם ומחוץ לו עלו באש, והעיר כולה "הייתה שרויה בתוהו ובוהו", שעה שתושבים רבים מיהרו לבתי החולים כדי לברר את מצבם של הפצועים. ערוצי הטלוויזיה במדינה הפסיקו את שידוריהם עקב האירוע וקראו לאזרחים להגיע לחדרי המיון כדי לתרום דם.

תנועת "האחים המוסלמים" מיהרה לגנות את הפיגוע. "אנו רואים במעשה זה התקפה ישירה על אחדות העם המצרי ודורשים לחקור אותו לאלתר, כך שמבצעי הפשע הזה ייתנו את הדין", נאמר בהודעת התנועה.

זירת פיצוץ מכונית תופת במטה המשטרה בעיר מנסורה במצרים, דצמבר 2013. רויטרס
מכונית בזירת הפיצוץ, הבוקר/רויטרס

פיגועי התאבדות נגד חיילים ושוטרים גברו מאז הדחת הנשיא מורסי בחודש יולי. לאחר הדחתו, השלטון הצבאי קבע מפת דרכים לשיקום השלטון במדינה. בחודש הבא צפוי להיערך משאל עם על החוקה החדשה. לאחר אישור החוקה, יתקיימו בחירות לפרלמנט ולנשיאות. המועמד הבולט ביותר לתפקיד הוא שר ההגנה ומפקד הצבא עבד א-פתאח א-סיסי. הוא טרם הכריז על רצונו להתמודד לנשיאות, אך מצוי תחת לחצים כבדים לעשות זאת.

כ-200 חיילים נהרגו בפיגועים נגד כוחות הביטחון המצריים בחודשים האחרונים, בעיקר באזור סיני. שר הפנים המצרי, מוחמד איברהים, שרד מתקפת מכונית תופת שהתפוצצה סמוך לביתו בחודש ספטמבר האחרון. מאות אנשי כוחות הביטחון ואזרחים נוספים נהרגו בגלי האלימות ברחבי המדינה מאז הדחתו של מורסי.

הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בעיר מנסורה במצרים, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
חנות שנפגעה מהפיצוץ, לפנות בוקר/רויטרס
פיגוע בעיר מנסורה במצרים, דצמבר 2013. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully