וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן שולח איום לארה"ב: "לא נהסס לגרש השגריר"

התקשורת בטורקיה מדווחת ששגריר ארה"ב אמר למקביליו האירופים שהם "צופים באימפריה קורסת". ראש הממשלה הטורקי מיהר להגיב והבהיר לשגרירים: "איננו חייבים להשאיר אתכם"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
קרא לשגרירים לעשות את עבודתם. ארדואן/AP

ראש הממשלה של טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הזהיר היום (שבת) מפני גירוש של שגרירים זרים המוצבים במדינה, אשר מעורבים, לדבריו "בפעולות פרובוקטיביות", על רקע חקירת השחיתות מצד השלטון הטורקי המתנהלת בתקופה האחרונה. "אני קורא להם, עשו את עבודתכם. אם תחרגו מתחום האחריות שלכם, הסמכות השלטונית שלנו עשויה להיפרס על כך", אמר ארדואן במהלך עצרת בעיר סמסון. "אנחנו לא חייבים להשאיר אתכם בארצנו".

עוד חדשות מהעולם:
האובססיה של פוטין עשויה להביא לקריסתה של רוסיה / פרשנות
הזמרת פיירוז: "אני מעריצה את חסן נסראללה"
אובמה: "יש להפעיל יותר איזונים ובלמים בתכניות המעקבים"

שגריר ארה"ב בטורקיה, פרנסיס ריצ'יארדונה, 3 ביולי 2013. AP
שגריר ארה"ב בטורקיה, פרנסיס ריצ'יארדונה/AP

כלי התקשורת המקומיים טענו כי ארדואן פנה בדבריו לשגריר האמריקני באנקרה, פרנסיס ריקרדונה. זאת, לאחר שדווח בעיתון "יניספק" המקורב לממשל כי השגריר הודיע למקביליו האירופים במדינה שארצות הברית ביקשה מטורקיה למנוע קשרים של בנק הלקבנק הטורקי עם איראן. "אתם צופים באימפריה קורסת", אמר השגריר לעמיתיו בפגישה שנערכה ב-17 בדצמבר באנקרה, לפי העיתון.

ארדואן, מצדו, טען שהקהילה הבינלאומית מנסה להחליש את הכלכלה הטורקית שנמצאת במגמת עלייה, והפיל את מפלגת השלטון בראשה הוא עומד, מפלגת הצדק והפיתוח. שגרירות ארה"ב באנקרה הכחישה כל קשר לחקירה. "כל ההאשמות בחדשות הן שקרים והוצאת דיבה", נמסר בהודעת השגרירות, שגם הכחישה את קיומה של הפגיעה המדוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully