וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי מואשם ב"מזימת טרור" עם חיזבאללה וחמאס

18.12.2013 / 15:19

בהודעה שפרסם התובע הצבאי, נמסר כי תנועת "האחים המוסלמים" קשרה קשר לפיגועים עם שני הארגונים. הנשיא המודח כבר עומד לדין במשפט נפרד בגין הסתה לאלימות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי
מוחמד מורסי מחייך בתמונות ראשונות מהכלא. רויטרס
מוחמד מורסי במדי אסיר/רויטרס

התביעה בקהיר הגישה כתב אישום נוסף נגד הנשיא המודח, מוחמד מורסי. הוא מואשם בריגול, בהדלפת סודות למדינה זרה ו"בקשירת קשר חבלני" עם חמאס וחיזבאללה. מורסי עומד לדין במשפט נפרד בגין הסתה לאלימות.

בהודעה שפרסם התובע הצבאי, נמסר כי תנועת "האחים המוסלמים" ביצעה מעשי אלימות חמורים והשליטה משטר טרור במצרים. נוסף על מורסי, 34 בכירים נוספים מועמדים לדין בעבירות אלו.

לקריאה נוספת:
מורסי מתקשה לחיים בכלא: "מגיע לי לאכול אווז"

לפי פרסום ב"אל-אהראם", כתב האישום החדש הוגש גם נגד מנהיג "האחים המוסלמים" מוחמד בדיע וסגניו, חירת שאטר ומחמוד עיזת. בכירים נוספים הנאשמים בסיוע למורסי הם מוחמד בלתגי ועיסאם אל-עריאן.

כתב האישום מייחס למורסי שיתוף פעולה עם חמאס וחיזבאללה כדי לבצע פיגועים בתוך שטח מצרים. לא נמסר למי הוא הדליף, לכאורה, את סודותיה של מדינתו.

מורסי, הנשיא המצרי הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות, נעצר ב-3 ביולי אחרי שהודח בידי הצבא, והועבר למתקן חקירה סודי. במשפטו הראשון הוא נאשם, עם בכירי "האחים", בהסתה לאלימות ולרצח במהומות האלימות שפרצו מחוץ לארמון הנשיאות בסוף 2012. משפטו נפתח בחודש שעבר והופסק כעבור שעה אחרי מהומה בהיכל הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully