וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב: היולדת מבית ג'אן שנתקעה בשלג ילדה בת

קובי מנדל

16.12.2013 / 4:00

מבצע פינוייה של היולדת בת ה-18 מביתה בגליל לבית החולים כלל אמבולנס, טרקטור, רכב שטח, מפלסות שלג, צעידה ארוכה בשלג העמוק ואמבולנס נוסף. הלידה - הייתה החלק הקל

צילום: מור שאולי, עומר מירון, אדריאן הרבשטיין, דוברות חברת חשמל, יוסי אלי, משטרת ישראל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעיצומה של הסערה ששיתקה את הכפר הדרוזי בהרי הגליל העליון, בית ג'אן, וניתקה אותו מסביבתו, הובהלה שלשום (שבת) הואידה אבו שדיד בת ה-18 לבית החולים בנהריה כשהיא חשה בצירים קלים. בעלה איל החליט לא לקחת סיכון והזעיק אמבולנס פרטי מהכפר לפנות את אשתו. מדובר בנסיעה קצרה, אך מזג האוויר הסוער הפך אותה למבצע חילוץ עם סוף טוב.

"עלינו לאמבולנס והייתי רגועה כי הבנתי שיש לי מספיק זמן להגיע לבית החולים", סיפרה הואידה. "אחרי כמה מאות מטרים האמבולנס נעצר בתוך השלג שהגיע לגובה של כמעט מטר. טרקטור שפעל בסמוך החל לגרור את האמבולנס עד בית הקברות שם נתקענו דקות ארוכות בלי יכולת לזוז לכיוון היציאה מהכפר", סיפרה בהתרגשות.

סערת מזג האוויר - כותרות נוספות:
בבית ג'אן מחכים לסיוע: "יולדת צרחה שעתיים בשלג"
כביש 1 ו-443 נפתחו לתנועה אחרי הסערה: עדכונים שוטפים
"היחידה" המובחרת מחלצת את תושבי הגוש הנצורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היולדת המאושרת ומנכ"ל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר ברהום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה הוזעק למקום ראש המועצה המקומית בית ג'אן, ביאן קבלן, שהמשיך בסיוע רכב שטח, בפינוי האישה ההרה ובעלה למרחק של מאות מטרים נוספים. "בשלב מסוים ירדנו מהרכב וצעדנו כמה מאות מטרים בתוך השלג הקפוא עד לכניסה לכפר שם פתחו עבורנו שוטרים וחיילים את הציר עם מפלסות", סיפר הבעל.

ניידת טיפול נמרץ של מד"א המתינה לבני הזוג ועם צירים חזקים פונתה הואידה לחדר הלידה במרכז הרפואי לגליל. כעבור מספר שעות ילדה את בתה הבכורה במשקל 3.085 ק"ג. שעות לאחר מכן במחלקת היולדות במרכז הרפואי ישבו בני הזוג מאושרים, משוחחים בטלפון עם קרובי משפחה שעדיין נותרו נצורים בכפר ואינם יכולים להגיע לבקר את היולדת ואת התינוקת – אולין.

"כשתגדל, נספר לה על הדרך שבה הגיעה לאוויר העולם. זה אושר שלא ניתן לתאר", סיכמו בני הזוג. לידה זו מצטרפת לעשרות לידות נוספות שהתרחשו בסוף השבוע החורפי ולכ-5,500 לידות המתרחשות מדי שנה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. מנכ"ל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, הגיע לבקר את היולדת וסיפר כי המרכז נמצא בכוננות גבוהה מאז אמצע השבוע, בשל הסופה הגדולה. "נערכנו לתרחישים שונים וחדר המיון שלנו העניק טיפול לנפגעים רבים, ביניהם חמישה נפגעי היפותרמיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"מדינת ישראל פשטה את הרגל"

בבית ג'אן מתחו ביקורת חריפה ביותר על התנהלות הרשויות. ראש המועצה המקומית אמר בשבת בצהריים כי המדינה נמצאת במצב של פשיטת רגל. "הגעתי עד לשר התחבורה, כולם מבטיחים ולא עושים כלום", אמר קבלן בשיחה עם וואלה! חדשות. "גובה השלג הגיע מעל למטר, החל מלפנות בוקר ועד עכשיו אין לנו חשמל, המים קפאו בצינורות, אנחנו מנסים לפנות את השלג עם המחפרים שיש לנו, אבל גם הם שוקעים בשלג", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בבית ג'אן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פינינו מכאן יולדת ברגל, היא הלכה שעתיים ממקום למקום כשהיא צורחת מכאבים", התייחס קבלן לסיפורה של אבו שדיד, "בסופו של דבר הצלחנו להוציא אותה הודות למפקד משטרת כרמיאל שסייע לנו".

לדברי ראש המועצה, "אנשי חברת החשמל לא מצליחים להיכנס לכפר. צה"ל הבטיח כבר משבת בערב שנגמ"ש בדרך, אבל לא הגיע אף נגמ"ש. הזמנו שופל מנצרת ועכשיו רק הוא נמצא כאן בניסיון להתגבר על ערימות השלג האדירות. אני יליד בית ג'אן, בן 52, ומעולם לא היה לנו אירוע שלג כל כך קשה. יש לנו כאן חולי דיאליזה, אתמול הצלחנו לפנות אותם לטיפול, הם חזרו הביתה והם צריכים להתחבר למכשירים לקבלת טיפול, אבל כרגע אין לנו חשמל. מדינת ישראל פשטה את הרגל, קשה להאמין, אבל זו התנהלות של מדינת עולם שלישי. אנחנו זועקים לעזרה, אבל אף אחד לא סופר אותנו. ירושלים וצפת קיבלו סיוע, הרמטכ"ל נמצא בצפת בניסיון לראות איך אפשר לעזור אבל אלינו אף אחד לא מתייחס", סיכם קבלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully