וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו של קים הוצא להורג: "חלאת אדם גרועה מכלב"

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה המבודדת דיווחה כי ג'אנג סונג תאק התנהג בצורה "בזויה". השבוע דווח כי הוא סולק מכיסאו בשל מעשי שחיתות, רדיפת שמלות ושימוש באלכוהול וסמים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בתמונות מהדחתו של הדוד ובהתייחסותה של סין לנושא)

קוריאה הצפונית הוציאה להורג את ג'אנג סונג תאק, דודו של השליט קים ג'ונג און שהודח לאחרונה מתפקידו וחלקו נמחק מסרטון ששודר במדינה המסוגרת – כך דווח הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות הרשמית KCNA. בהודעה השלטונות נמסר כי הדוד התנהג כ"חלאת אדם אנושית בזויה" והיה "גרוע יותר מכלב".

עוד על ההדחה המביכה שקדמה להוצאה להורג:
תיעוד מקוריאה הצפונית: דוד המנהיג הודח לעיני כל
"דודו של קים ביצע מעשים המביכים את הדמיון"
אחרי ההדחה: דודו של קים ג'ונג און נמחק מסרט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שאיפות פוליטית פרועות, בתקופה שבה התחלף דור המהפכה". רגעים לפני ההוצאה להורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיווח מקוריאה הצפונית על הוצאתו להרוג של תאק, נקבע כי "הנאשם איחד כוחות בלתי-רצויים ויצר פילוג, וכך ביצע פשעים נתעבים תוך ניסיונו לבצע הפיכה במדינה". "בית הדין הצבאי המיוחד של המשרד לביטחון המדינה של רפובליקת העם הדמוקרטית של קוריאה גזר עליו עונש מוות בהתאם. ההחלטה הוצאה לפועל באופן מידי", כך דווח.

סוכנות הידיעות KCNA טענה בפרסומה: "לג'אנג היו שאיפות פוליטיות זה זמן רב. הוא לא העז להרים את ראשו כשקים איל-סונג וקים ג'ונג-איל היו בחיים", בהתייחסות לאביו וסבו של המנהיג הנוכחים, ששלטו במדינה לפניו. "הוא החל לחשוף את אופיו האמיתי, תוך מחשבה שזה הזמן בשבילו להגשים את שאיפתו הפרועה בתקופה של תפנית היסטורית, כשדור המהפכה התחלף".

בעקבות הדיווח, ממשלת ארצות הברית מתייעצת עם בעלות בריתה האסייתיות – כך מסר דובר הבית הלבן. "אם הדיווח יתברר כנכון, זו תהיה דוגמה נוספת לברוטליות הקיצונית של המשטר הצפון-קוריאני", אמר דובר הוועדה לביטחון לאומי של הבית הלבן, והוסיף כי הממשלה עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות, תוך התייעצות עם שותפותיה של ארה"ב באזור.

במקביל, השרים בממשלת קוריאה הדרומית כינסו פגישה מיוחדת על מנת לעקוב אחרי ההתפתחויות במדינה השכנה.

בתחילת השבוע נטען בסוכנות הצפון-קוריאנית כי ג'אנג ומקורביו "ביצעו מעשים פליליים המביכים את הדמיון וגרמו נזק עצום למפלגה שלנו ולמהפכה". בדיווח הוזכרה פגישה שקיימה הלשכה הפוליטית של מפלגת הפועלים, שאותה ניהל הרודן קים. בפגישה הוחלט להדיח את הדוד ג'אנג מכל תפקידיו ולגרשו ממפלגת הפועלים בשל סדרת מעשים שביצע לכאורה, ובהם "ניהול כושל של המערכת הפיננסית של המדינה, שחיתות, רדיפת שמלות ושימוש באלכוהול ובסמים".

כלי תקשורת בקוריאה הדרומית דיווחו כי אחד מעוזריו ביקש מקלט מדיני במדינה. בצפון לא התייחסו לדיווח. אם תתברר כאמיתית, זו תהיה העריקה של הגורם הבכיר ביותר זה 15 שנים. ג'אנג שימש בכמה משרות בכירות בצבא ובמפלגת השלטון, בהן היה סגן הנשיא של ועידת ההגנה הלאומית, גוף הביטחון החשוב במדינה. בנוסף, הוא ייצג את המדינה בשיחות עם סין בשנת 2012, בנוגע להקמת אזור כלכלי משותף.

(עדכון ראשון: 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully