וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד השפלה לפרנסואה הולנד: 46% רוצים שוב את סרקוזי

אחרי שצנח ל-15% תמיכה בלבד, סקר חדש מעלה כי הנשיא הצרפתי יפסיד כיום, ובענק, למי שהדיח בחגיגיות לפני שנה וחצי בלבד. הבוחרים לא אוהדים גם את מחליפיו של סרקוזי בימין

נשיא צרפת פרנסואה הולנד עם קודמו בתפקיד ניקולא סרקוזי. דרום אפריקה, דצמבר 2013. AP
הולנד וסרקוזי, בטקס האשכבה לנלסון מנדלה, השבוע בדרום אפריקה/AP

כמעט מחצית מהצרפתים מעדיפים להחליף את הנשיא פרנסואה הולנד בנשיא שהדיחו למענו לפני שנה וחצי בלבד. כך עולה מסקר חדש, שפורסם ברקע ההפגנות נגד חוקי המס המכוונים כלפי החקלאים, ברקע הדרישה להדיח את ראש הממשלה ובמקביל לפרסום סקרים המצביעים על צניחה מתמדת במעמדו של הנשיא הצרפתי.

לפי סקר של מכון Ifop שפורסם ב"מוסף לה פיגרו", אם הבחירות היו מתקיימות היום, 46% יעדיפו לבחור בניקולא סרקוזי, לעומת 26% בלבד שיבחרו שוב בהולנד. שיעור גדול מאוד מבין 1,018 הנשאלים - 27% - לא ידעו כיצד להשיב. מבין אלה שהצביעו להולנד בסיבוב השני של הבחירות בשנה שעברה, רק 59% אמרו שיבחרו בו שוב. 92% מאלה שבחרו בסרקוזי, הצהירו כי יבחרו בו פעם נוספת.

בעניין אחר, השיבו 27% מהנשאלים כי סרקוזי יעמוד בראש מפלגת הימין-מרכז UMP בבחירות בשנת 2017. רק 17% רוצים לראות את שר החוץ לשעבר אלאן ז'ופה בראשות המפלגה, ו-10% מעדיפים את ראש הממשלה הקודם, פרנסואה פיון. שיעור זעיר בחר במנהיג הנוכחי, ז'אן פרנסואה קופה, שממשיך להיאבק מול פיון על הנהגת המפלגה שנטש סרקוזי אחרי שגרם למפלגה לאבד את השלטון.

ראש ממשלת צרפת ז'אן מארק אירו. פריז, 2 בספטמבר 2013. רויטרס
ראש ממשלת צרפת, ז'אן מארק אירו. תכנית המסים גרמה לצניחה גם במעמדו/רויטרס

בראשית חודש נובמבר, הוכתה התקשורת בצרפת בהלם עם פרסום סקר שהעניק להולנד רק 26% תמיכה. סקר BVA לשביעות הרצון מהשלטון, הנערך מדי חודש, קבע כי הנשיא הסוציאליסטי, שכבש בסערה את השלטון מידי הימין הצרפתי, קיבל את הציון הגרוע ביותר בסקרים מאז החלה המדידה ב-1982. לא חלפו שבועיים, וסקר נוסף של האתר "האפינגטון פוסט צרפת" העניקו להולנד 15% תמיכה בלבד.

בצרפת התקיימו בשבועות האחרונים הפגנות עזות מחאה בשל התכנית להטיל "מס ירוק" (eco-taxe) שאושר בימי הנשיא סרקוזי, במטרה לעודד שימוש ברכבות ובספינות לשינוע סחורות. בשל המחאות נדחתה כמה פעמים כניסתו לתוקף של המס. ואולם, הולנד הצהיר כי המיסוי ייכנס לתוקף בחודש ינואר, והחקלאים, הנפגעים מהמהלך, תובעים את ראשו של ראש הממשלה, ז'אן מארק אירו.

פרנסואה הולנד - הנשיא הכי לא-פופולרי בתולדות צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully