וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה באוקראינה: המשטרה פשטה על המטה שלנו

השוטרים גם מפרקים את מחנות המפגינים, אחרי שאמש הגיעה ההפגנה לנקודת רתיחה. במקביל, יהודי אוקראינה חוששים שייקלעו לעין הסערה: "יש פה מפגינים אנטישמים"

מערכת וואלה!

המשטר האוקראיני נוקט בכל האמצעים כדי לדכא את המחאה: דובר האופוזיציה דיווח היום (שני) כי כוחות משטרה כבדים פשטו על מטה האופוזיציה. משטרת קייב הציפה היום את בירת אוקראינה במאות שוטרי עילית המצוידים וממוגנים מכף רגל ועד ראש. זאת בניסיון להשתלט על ההפגנות שרשמו אמש עליית מדרגה בגל המחאה. השוטרים החלו לצור על מחנה האוהלים שהוקמו בשני מוקדים בעיר, סמוך למבני ממשלה, ולפרק את הבריקדות שאותן הקימו המפגינים בשבוע שעבר. המחאה באוקראינה פרצה לפני כמה שבועות בעקבות ביטול הסכם סחר חשוב עם האיחוד האירופי בלחץ רוסיה. אתמול הגיעו מאות אלפי מפגינים לרחובות הבירה, להפגנת ענק שאותה מיתגו המארגנים כ"הפגנת המיליון". זאת למרות הקור השורר כעת במדינה, ואפילו השלגים היורדים.

עוד על גל המחאה באוקראינה:
המחאה באוקראינה לשיא: "הפגנת המיליון" נגד רוסיה
פרשנות: אוקראינה - בין רוסיה לאיחוד
הצבעת אי האמון נדחתה בקייב

צפו בשידור חי מרחובות קייב

שוטרים ברחובות קייב, אוקראינה. רויטרס
כוחות משטרה כבדים בקייב, היום/רויטרס

בצהריים חסמו מאות מפגינים כמה רחובות ראשיים במרכז קייב, זאת בהמשך לקריאת מנהיגי האופוזיציה להגן על מחאתם מפני התערבות משטרתית. אחד ממנהיגי האופוזיציה, ויטלי קליטשקו, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "האופוזיציה חייבת להישאר כאן ולעשות הכל כדי למנוע מהמשטרה לפזר את ההפגנה הבלתי-אלימה הזו". עם זאת, הוא קרא לאזרחים מבוגרים לעזוב את ההפגנה ולחזור לבתיהם.

שליח חב"ד לקייב: "תגברנו את האבטחה במוסדות היהודיים"

על רקע הסערה, הולך וגובר חששם של היהודים באוקראינה שייקלעו לתקריות אנטישמיות. שליח חב"ד לקייב, שלום בר-קדוש, סיפר היום לוואלה! חדשות כי חברי הקהילה היהודית באוקראינה מודאגים. "ההפגנה הזאת מאוד מלחיצה את הקהילה היהודית", אמר. "תגברנו את האבטחה בכל המוסדות היהודיים, בכל בתי הספר יש שומר שנמצא 24 שעות. בינתיים עדיין לא היו מעשי אלימות נגדנו, עדיין לא התנכלו לנו, אבל המצב כאן מאוד נפיץ, יש לנו חשש מאוד מאוד גדול שמישהו באמת יתקוף אותנו".

אחד המפגינים שובר במכות פטיש את הפסל של לנין בקייב. רויטרס
מתנגדים לרוסיה - וגם ליהודים? מפגין מכה בפסלו של המנהיג הרוסי ולדימיר לנין, אמש/רויטרס
שוטרים ברחובות קייב, אוקראינה. רויטרס
קייב, היום/רויטרס

לדברי בר-קדוש, חלק מהמפגינים עלולים להיות מסוכנים עבור יהודי המדינה. "אנחנו בכלל משתדלים לא להבליט את עצמנו בכל התקופה הזאת", סיפר. "ההפגנה היא לא אנטישמית, אבל יש בה בהחלט הרבה אנשים אנטישמים, שלא בדיוק מחבבים אותנו, את היהודים, ואנחנו מעוניינים להימנע ממגע עמם. התקשרו אל רב הקהילה, הרב יונתן מרקוביץ', והזהירו אותו לא להסתובב בלבוש מלא, כי המפגינים משוגעים והולכים שם מכות, וגם חברי פרלמנט מהאופוזיציה התקשרו והזהירו את הרב ואת הקהילה היהודית בכלל מהשוטרים כי הם לא רואים בעיניים והמון אנשים נפצעו מהמכות שלהם".

למרות שנדמה שהרוחות רק מתלהטות, נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ', שניצב בשבוע האחרון בפני המחאה, הביע היום תמיכה ביוזמה לקיים שיחות עם האופוזיציה במדינה בכדי לנסות ולסיים את המחאה. אתמול הציע נשיא אוקראינה הראשון, ליאוניד קרבצ'וק, לקיים "שולחן עגול לאומי" כדי לפתור את המשבר. "ויקטור ינוקוביץ' תמוך ביוזמה הזו", נכתב באתר האינטרנט שלו. "לדעתו, שולחן עגול כזה יכול להוות פלטפורמה טובה להגעה להבנות הדדיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully