וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורה ברוסיה מחריפה? סוכנות ידיעות תיסגר

בצעד שהפתיע רבים, הנשיא הרוסי הכריז על הקמת סוכנות ממשלתית חדשה, שתיקרא "רוסיה היום". "צעד אחרון בסדרת שינויים שמצביעה על הידוק הבקרה הממשלתית בתחום העיתונות"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע היום (שני) בצעד מפתיע על פירוק סוכנות הידיעות הממשלתית רי"א נובוסטי, והחלפתה בסוכנות ידיעות חדשה שתיקרא "רוסיה היום". בראש הסוכנות צפוי לעמוד העיתונאי דמיטרי קיסלב, הנחשב מקורב לקרמלין וידוע בעמדותיו השמרניות. למשל, הוא טען כי יש לאסור על הומוסקסואלים לתרום דם, ויש "לשרוף את לבם, במקום להשתמש בהם להשתלות". קיסילב אמר בשידור בערוץ "רוסיה 24"שמשימתה המרכזית של סוכנות הידיעות החדשה תהיה "לשקם את היחס הצודק לרוסיה כמדינה חשובה עם כוונות טובות".

במסגרת הצו הנשיאותי, גם תחנת הרדיו הממשלתי "קול רוסיה" תיסגר באופן מיידי. גורמים בממשל הרוסי מסרו לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי מטרת הארגון המחודש של סוכנויות הידיעות היא להפוך אותה ליעילה יותר מבחינה כלכלית, ולהרחיב את טווח הפעולה שלה.

כתבות נוספות מהעולם:
ענקיות האינטרנט דורשות מאובמה: רפורמה בביון
המפגינים ניצחו: ראשת ממשלת תאילנד תפזר הפרלמנט
המחאה באוקראינה לשיא: "הפגנת המיליון" נגד רוסיה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בטקס הענקת פרסים על הישגים בתחומי המדע והתרבות, הקרמלין, 12 ביוני 2012. רויטרס
"רוסיה מובילה מדיניות עצמאית". הנשיא פוטין/רויטרס

סרגיי איוונוב, ראש המנהל הנשיאותי, מסר כי על הסוכנות לעשות "שימוש הגיוני יותר בכספי הציבור". הוא הוסיף כי רוסיה "מובילה מדיניות עצמאית, ומגינה בחירוף על האינטרסים הלאומיים שלה. לא קל להסביר זאת לעולם, אבל אנחנו יכולים וחייבים לעשות את זה".

למרות היותה סוכנות ממשלתית, רי"א נובוסטי שיקפה בדיווחיה גם את עמדות האופוזיציה, וסיקרה נושאים שהקרמלין העדיף להימנע מהם – הסביר כתב BBC במוסקבה, דניאל סנדפורד. בהודעה שפורסמה באתר של סוכנות הידיעות, נטען כי צעד זה הוא האחרון בסדרה של "שינויים בנוף החדשותי של רוסיה, אשר מצביעה על הידוק הבקרה הממשלתית בתחום העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully