וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: "צינור הימים" לים המלח יוצא לדרך

ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית יחתמו היום על הסכם שנועד להציל את ים המלח. צינור, ולא תעלה כפי שהוצע בתחילה, יעביר 100 מיליון מ"ק מים בשנה מים סוף. "חזון הרצל מוגשם"

ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית יחתמו היום (שני) בוושינגטון על הסכם היסטורי להקמת צינור שיוביל מים מים סוף לים המלח – תחליף לפרויקט "תעלת הימים" שעל הקמתו דובר מאז חתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן בשנת 1994. השר לפיתוח אזורי, סילבן שלום, התייחס בראיונות בתחנות הרדיו לפרויקט המשולש ואמר שהדבר "מגשים את חזון הרצל". לדבריו, הוחלט על הנחת צינור ולא חפירת תעלה בשל שיקולים של שמירה על איכות הסביבה. כמו כן, הצינור כולו יונח בשטח ירדן – זאת כדי למנוע התנגדויות של גופי איכות סביבה ישראלים.

במסגרת ההסכם, ייבנה צינור מים שיוביל כמאה מיליון מ"ק מים סוף צפונה לים המלח ויסייע להאט את תהליך ההתייבשות וירידת המפלס של ים המוות. כמו כן, יוקם מתקן להתפלת מים בעיר הירדנית עקבה, שצפוי לספק בין 30 ל-50 מיליון מ"ק של מי שתייה לאילת והסביבה.

הירדנים יקבלו כ-30 מיליון מ"ק של מים ועוד 50 מיליון מ"ק של מים שפירים בצפון, סמוך לכנרת. הפלסטינים – הצד השלישי בהסכם, יקבלו 30 מיליון מ"ק ממי הכנרת לתושבי הגדה.

"ההסכם מבוסס על שלושה דברים", הסביר השר שלום, "שאיבה מים סוף והתפלת מחצית מהכמות כדי לספק את המים לתושבי אילת והערבה לצורך גידולים חקלאיים, הצלת ים המלח וחתימת הסכם משולש עם ירדן והפלסטינים". שלום הוסיף ש"התכנית זכתה לברכת ראש הממשלה ולברכת אבו מאזן והמלך עבדאללה".

"תעלת הימים" - כותרות נוספות
הבנק העולמי: תעלת הימים תעלה כ-10 מיליארד דולר
מועצת מגילות ים המלח: תעלת הימים - הרס סביבתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully