וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס במסר פייסני: לא מתנגד לפגוש את רוחאני

בהצהרה יוצאת דופן בכנס גלובס בתל אביב הדגיש הנשיא כי "איראן אינה אויבת של ישראל". במקביל, הנשיא האיראני הציג "תקציב צנע" לפרלמנט, ופקחים הגיעו למתקן באראק

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא המדינה, שמעון פרס, יצא היום (ראשון) בהצהרה יוצאת דופן כלפי איראן, ואף אמר שלא יתנגד לפגישה עם הנשיא האיראני, חסן רוחאני. "איראן אינה אויבת של ישראל, זה לא עניין של אדם אלא של מדיניות. המטרה היא להפוך אויבים לידידים", אמר פרס בכנס גלובס לעסקים בתל אביב.

עוד על הסכם הביניים עם איראן:
רוחאני: אין סיכוי שנפרק את מתקני הגרעין
אובמה: "אם איראן תפר את ההסכם, נעמיק הסנקציות"
"ישראל מחפשת את ה'אקדח מעשן' שיהרוס לאובמה"
סקר: רק 22% מהאמריקנים נגד ההסכם עם איראן

נשיא המדינה שמעון פרס פתח הבוקר את ועידת גלובס לעסקים. דצמבר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"המטרה היא להפוך אויבים לידידים". פרס בכנס גלובס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא הבהיר כי הבעיה האיראנית אינה נחלתה של ישראל בלבד, אלא עולמית. "בחלק ממלחמות ישראל היינו לבד עם אמברגו נשק ואז באמת היינו לבד. היום כולם הבינו שמשטר האייתולות עם נשק גרעיני זה איום על העולם כולו. גם רוסיה וסין לא רוצות שלאיראן תהיה פצצה גרעינית". בשבועות שמאז החתימה על ההסכם בין איראן למעצמות הביעה ישראל את התנגדותה אליו, ואת חוסר האמון שהיא נותנת באיראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רוחאני: "האינפלציה חסרת תקדים"

טהראן, מצדה, מנסה מנסה להתאושש משנים של סנקציות ובידוד. הנשיא רוחאני הציג היום בפני הפרלמנט בטהראן את התקציב הלאומי החדש, שאותו הגדיר "תקציב צנע". בנאומו התייחס הנשיא למצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה המדינה בשנתיים האחרונות. "האבטלה היא הסוגיה העתידית החשובה ביותר בכלכלה, אך כעת הבעיה הגדולה היא ההתמודדות עם הסטגפלציה (אינפלציה גבוהה וצמיחה איטית)", אמר רוחאני. "השילוב של קיפאון ואינפלציה בשנתיים האחרונות הוא חסר תקדים".

לצד הצעדים הפנימיים שנוקט הנשיא, דיווחה היום סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כי בהמשך להסכם הביניים שנחתם עם מדינות המערב, ביקרו הבוקר פקחים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במתקן המים הכבדים באראק, לראשונה זה למעלה משנתיים. "פקחי סבא"א החלו את ביקורם במתקן באראק הבוקר", ציטטה סוכנות הידיעות את דובר הארגון לאנרגיה אטומית באיראן. הפקחים הגיעו לאתר כחלק מההסכם שחתמו איראן והמעצמות בחודש שעבר בנושא תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully