וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל התחמושת לנשיאת נשק כימי בסוריה – הושמדה"

הארגון למניעת הפצת נשק כימי שפועל בסוריה מתוקף ההסכם לפירוק המדינה הודיע כי פרט להשמדת אמצעי הלחימה, נהרסו כמה מבנים במתקני ביטחוניים. השלב הבא: פירוק סופי בלב ים

הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW) הודיע אמש (שישי) כי כל התחמושת לנשיאת נשק כימי – הושמדה. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי אנשי הארגון, הפועלים בסוריה לאור ההסכם שגובש בנושא בשיתוף ארה"ב ורוסיה, מסרו כי בנוסף הושמדו כמה מבנים בתוך מתקנים לייצור נשק.

המהלך מהווה צעד משמעותי נוסף להשלמת התכנית שנועדה לפרק לחלוטין את סוריה מנשק כימי עד אמצע 2014. לפי הדיווח של הארגון, הארגון אחראי על השמדת 800 טונות של כימיקלים ו-7.7 מיליון ליטרים של פסולת נוזלית, המקום האחרון שבו פעלו הפקחים הוא העיר למודת הקרבות – חומס. אחרי פעולות ההשמדה שאירעו בכמה אתרים באזור, הם נסגרו לתנועה מסיבות ביטחוניות.

ארה"ב הודיעה לאחרונה כי החומרים הכימיים יפורקו בים באמצעות כלי שיט שיצויד בכור מיוחד. וושינגטון הבטיחה כי שיירי הפירוק לא יושלכו לים וה-OPCW הוסיף שהתכנית הסופית בעניין עדיין מתגבשת. יותר מ-30 חברות פרטיות הציעו את עזרתן בפירוק יותר מ-800 הטונות של החומרים הכימיים ה"פחות מסוכנים" שנועדו להשמדה.

עוד בנושא המשבר בסוריה:
תקרית בגבול סוריה: פיצוץ סמוך לכוח צה”ל
”צעיר מהצפון גויס בסוריה כדי לרגל נגד ישראל”
לראשונה: האו”ם מאשים את אסד בפשעים נגד האנושות

האמריקנים יספקו מערכת מיוחדת לנטרול חומרים כימיים

את משימת הפירוק בים תמלא ככל הנראה הספינה "קייפ ריי". כלי השיט שאורכו כ-213 מטרים נמצא כעת בספורטסמות', וירג'יניה, והוא שייך למחלקת התעבורה של המנהל הימי האמריקני. אם התכנית אכן תצא לפועל, תותקן עליה מערכת מיוחדת לנטרול חומרים כימיים, והיא תלווה לים התיכון ותאובטח על ידי ספינות קרב של חיל הים האמריקני.

במסגרת התכנית, תותקן על ה"קיי פריי" מערכת הידרוליזה ניידת הכוללת שימוש בכור טיטניום, במים מחוממים ובכימיקלים אחרים, על מנת להפוך את החומרים לבלתי שמישים לצרכי לחימה. התקנת המערכת על הספינה והשמשתה יארכו זמן מה, וזאת במטרה להבטיח כי התהליך הסופי בלב ים יושלם בהצלחה. הסוכנות להפחתת איומים צבאיים, זרוע של הפנטגון, היא שפיתחה את המערכת. עם זאת, עד כה לא נעשה בה שימוש "מבצעי".

הגורמים האמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי עדיין מנסים להחליט כיצד יועבר הנשק הכימי מסוריה לספינה. לדבריהם, ארצם מצפה כי מדינה שלישית תספק ספינה נוספת לצורך המשימה. עוד אמרו כי החלטה סופית בנושא תתקבל בקרוב וכי המבצע יחל בחודש הבא.

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully