וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "ישראל והפלסטינים הכי קרובים לשלום זה שנים"

שר החוץ האמריקני סיים את ביקורו בישראל ושידר אופטימיות. קרי אף ציטט את מנדלה המנוח ואמר: "זה תמיד נראה בלתי אפשרי עד שזה נעשה". גורם פלסטיני אישר: "יש התקדמות"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנתניהו וקרי נפגשים: "מוכנים לשלום היסטורי")

"ישראל והפלסטינים קרובים להסכם שלום יותר משהיו זה שנים", כך אמר היום (שישי) שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, בשדה התעופה בן גוריון עם תום ביקורו בישראל. אישור לכך ניתן בצד הפלסטיני, כאשר גורם בכיר ברשות אמר היום כי פגישתם של קרי ויו"ר הרשות אבו מאזן נמשכה אמש ארבע שעות, ובמהלכה "הושגה התקדמות מסוימת". אמירה זו מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים יצאו מכיוון הרשות הצהרות שדיברו על משבר בתהליך השלום. עוד הוסיף קרי, כי העובדה שלא מודלף מידע מהשיחות אינה אומרת שלא נרשמה התקדמות.

קרי אף התייחס למותו של לוחם החירות ונשיא דרום אפריקה המנוח, נלסון מנדלה, שהלך לעולמו הלילה. "דמותו צריכה להוות השראה לאלה העוסקים במשא ומתן", אמר קרי שאף ציטט את מנדלה באומרו כי "האומרים שהשלום באזור הוא יעד בלתי אפשרי - טועים. זה תמיד נראה בלתי אפשרי עד שזה נעשה".

תהליך השלום - כותרות אחרונות
קרי נפגש עם נתניהו: "צריך מו"מ ולא משבר מדומה"
דיסקין מזהיר: "הסכסוך עם הפלסטינים קריטי יותר מאיראן"
אירופה: "אם המו"מ ייכשל, נסמן מוצרי התנחלויות"

פגישתם של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי וראש הממשלה בנימין נתניהו. דצמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אופטימיות זהירה. קרי ונתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"ישראל מעוניינת בהסדר שלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים, ותעמוד בכל מחויבויותיה במסגרת המשא ומתן", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם קרי, בתום הפגישה בין השניים. נתניהו הבהיר כי לשם הצלחת התהליך נדרש "משא ומתן אמיתי ולא חילופי האשמות". קרי מצדו אמר כי ביטחונה של ישראל חיוני להצלחת המגעים האלה. "הסדרי הביטחון שיגובשו יבטיחו יתר ביטחון לישראל", הסביר קרי. "הצגנו הבוקר לראש הממשלה נתניהו כמה רעיונות בנושא, והשיחה בנושא תימשך בערב וגם מחר".

ברמאללה מאשימים את נתניהו בשבועות האחרונים ב"תקיעת" המשא ומתן ובהימנעות מהצגת עמדות מפורטות בחדר הסגור. קרי נפגש עם נתניהו לפני כחודש וחצי ברומא במשך שבע שעות תמימות בניסיון לקבל ממנו מפה כללית של הוויתורים הטריטוריאליים שיסכים לבצע. אלא שבינתיים, התקדמותו של ערוץ המשא ומתן האחר שקרי מעורב בו - בין איראן למעצמות - הסיטה את תשומת הלב מהערוץ הישראלי-פלסטיני.

קרי ביקר בישראל לאחרונה לפני פחות מחודש, אך בניגוד לרצונו הביקור הפך מביקור עבודה בנושא הישראלי-פלסטיני לתחילתו של משבר חריף בין ישראל לארצות הברית בנושא האיראני. בסיומו של הביקור נועדו נתניהו וקרי בנתב"ג, זמן קצר לפני שהוא המריא לז'נבה כדי לקחת חלק במגעים עם איראן. הפגישה ביניהם הייתה גרועה במיוחד, וקרי אף ביטל הופעה משותפת של השניים מול כלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully