וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות ברחובות אוקראינה: "המשטר מעלים אנשים"

בעוד נשיא המדינה בכלל מבקר בסין, ממשיכים עשרות אלפים למחות בקור המקפיא נגד ממשלתו, והאופוזיציה מנסה לגייס את המערב לעזרתה. מנהיגי המחאה: "לפחות 10 מתנגדים הועלמו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרוחות באוקראינה מסרבות לשכוך: לצד ההפגנות ההמוניות שממשיכות למשוך גם הערב (רביעי) עשרות אלפים לבירה קייב, הצהירו היום ראשי האופוזיציה במסיבת עיתונאים שקיימו שינסו לגייס שרי חוץ אירופיים להירתם לצידם. בכיר באופוזיציה באוקראינה, ארסני יצניוק, האשים במהלך מסיבת העיתונאים את המשטר בהעלמת מתנגדים. "אני קורא לכם לבדוק בכל בתי החולים, בכל חדרי המתים, בכל רשויות אכיפת החוק, אם יש בני אדם נעדרים", אמר. "על פי המידע שבידינו, ישנם כעשרה אנשים שנעדרים ומיקומם אינו ידוע".

עוד על המחאה הגוברת באוקראינה:
הפרלמנט בקייב דחה את הצבעת האי-אמון
אלוף האגרוף שמאיים על פוטין
פרשנות: האימפריה הרוסית החדשה עוברת דרך קייב

מהומות באוקראינה עם קריאות להתפטרות הממשלה. דצמבר 2013. רויטרס
מפגינים עם דגלי האיחוד האירופי בקייב, הערב/רויטרס

למרות הסערה באוקראינה, נשיא המדינה דווקא נמצא כעת בביקור שתוכנן מראש בסין, ונפגש הערב עם הנשיא הסיני שי ג'ין-פינג. מי שעומד בפני קיתונות הזעם הציבורי הוא ראש הממשלה, מיקולא אזרוב. היום הוא הבהיר להמוני המפגינים בארצו כי מי שיפר את החוק - ייענש. "עלינו ליישב את כל זה בסביבה רגועה, לא ברחובות, אלא דרך דיאלוג אחראי", אמר אזרוב בישיבת ממשלה. הוא גם הזהיר את המחוזות המערביים במדינה בהם הוכרזה שביתה כי ייתכן שיימנע מהם מימון ממשלתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פוטין: "זה לא נראה כמו מהפכה, אלא כמו פוגרום"

לצד הממשלה האוקראינית התייצב ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב. בפגישה במוסקבה עם סגן ראש הממשלה האוקראיני, יורי בויקוב, אמר מדבדב כי "מאוד חשוב שיושגו סדר ויציבות במדינה". נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר במהלך ביקור בארמניה כי המחאה כבר אינה נגד ביטול הסכם הסחר עם האיחוד האירופי, אלא ניסיון הפיכה מתוכנן. "זה לא נראה כמו מהפכה, אלא יותר כמו פוגרום".

במקביל, ממשיכה רוסיה לקיים את הסכמותיה הכלכליות עם אוקראינה, שבגינה נכנע יאנוקוביץ' ללחציה וביטל את ההסכם המתוכנן עם האיחוד האירופי. אתמול הסכימו חברת הגז הממשלתית של אוקראינה "נפטוגז" וענקית הגז הרוסית "גזפרום" על דחיית התשלומים עבור הגז המיובא מרוסיה. לדברי יו"ר נפטוגז, התשלומים שאוקראינה הייתה אמורה להעביר לרוסיה עבור החודשים אוקטובר עד דצמבר יועברו לקראת האביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully