וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בבית ספרנו: גורו הטבעונות לא ירצה בפני תלמידים

4.12.2013 / 4:15

במשרד החינוך אסרו על בתי ספר תיכון להזמין את גארי יורופסקי להרצות בפני התלמידים בנושא הימנעות מאכילת בשר כיוון שהם "מתנגדים לכל צורה של הטפה או הפחדה"

משרד החינוך אסר על בתי ספר תיכון להזמין אליהם להרצאה את מי שמכונה "גורו הטבעונות", גארי יורופסקי, כיוון שלדברי המשרד, הם "מתנגדים לכל צורה של הטפה או הפחדה". יורופסקי נודע כאחד המרצים הבולטים בתחום עידוד הטבעונות והצמחונות והרצאותיו מושכות רבים. במהלך ההרצאות שהוא מעביר מציג יורופסקי סרטונים קשים לצפייה, המתעדים שחיטה של בעלי חיים ואף מקרי התעללות.

"אנו מאמינים בזכות של כל משפחה ושל כל תלמיד לבחור את אורח חייהם – טבעונות, צמחונות או אורח חיים המשלב גם אכילת בשר", נמסר ממשרד החינוך, "אך מתנגדים לכל התערבות חינוכית שיש בה הטפה או הפחדה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גארי יורופסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יורופסקי, בן 43, הוא אקטיביסט אמריקני הפועל למען זכויות בעלי החיים בארצות הברית ובעולם כולו, על ידי קידום אורח חיים טבעוני. הוא מעביר הרצאות בפני סטודנטים ותלמידי תיכון ברחבי ארצות הברית, ובשנת 2012 הוא הגיע לישראל וקיים סדרת הרצאות בנושא. בגיל 25 הוא החליט להפסיק לאכול בשר לאחר שהבחין בפיל מצולק, קשור בשלשלאות בקרקס שבו עבד אביו החורג. המפגש הטראומתי שינה את תפישת עולמו, והוא החליט להקים עמותה המתנגדת לניצול בעלי חיים. בעבר הוא נעצר על ידי הרשויות בקנדה כיוון שפרץ לחווה באונטריו ושחרר 1,500 חורפנים שגודלו עבור תעשיית הפרווה.

בתגובת משרד החינוך נכתב כי "בחודש שעבר פורסם מסמך מדיניות בנושא היחס לבעלי חיים, ובשנים האחרונות המשרד מפעיל תכניות המדגישות את ההיבט המוסרי של פיתוח חמלה ורגישות של ילדים ונוער כלפי בעלי חיים. כמו כן, נלמד ההיבט החוקי של מניעת פגיעה והתעללות בבעלי חיים ויצירת תנאים מיטביים לבעלי חיים השומרים על רווחתם, כולל הפעלת פינות חי במסגרות חינוך רבות. לטיפוח היחס לבעלי חיים יש חשיבות רבה להתפתחותם הרגשית של ילדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully