וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי הסירה הווטו מחוק השוויון להומואים

3.12.2013 / 19:09

סיעתו של בנט חזרה בה מאיומיה והיא צפויה לתמוך בהצעת החוק המבקשת לקבוע שהורים מאותו המין יזכו להטבות מס המגיעות להטרוסקסואליים. בבית היהודי טענו: "החוק ינוסח מחדש"

הבית היהודי לא תעמוד בדרכה של הצעת החוק לשוויון בין הורים הטרוסקסואלים והומוסקסואלים: סיעתו של נפתלי בנט, שאיימה אתמול להטיל וטו על הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) לפיה יושוו נקודות הזיכוי של בני זוג מאותו המין לאלה של בני זוג הטרוסקסואלים, חזרה בה מאיומי הווטו, והיא צפויה לתמוך בהצעה, שתעלה מחר בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

עוד על הצעת החוק:
בקרוב: נקודות זיכוי במס – גם להורים חד-מיניים
הזוג הגאה שיזם את הטבות המס: ”הישג מרשים”

יאיר לפיד ונפתלי בנט בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
הסיעות הגיעו להבנה? בנט ולפיד/עומר מירון

בכירים בבית היהודי אמרו הערב (שלישי) לוואלה! חדשות כי "הבעיה שלנו הייתה עם הכרה בחקיקה ראשית בזוגות חד-מיניים, ולא עם עצם תיקון עיוות המס". ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) שלחה היום לח"כ קול שלוש חלופות, לפי אחת מהן יירשמו בהצעת החוק המילים "הורים לילדים" במקום "בני זוג מאותו המין", מתוך תקווה למצוא מתווה שירצה את שתי הסיעות. לדברי בכירים בסיעה, סוכם כי לאחר העברת הצעת החוק בקריאה טרומית, לא תיעשה כל התקדמות ללא תיאום עם סיעתו של בנט.

סיעת הבית היהודי אף מיהרה לפרסם הודעה שבה נכתב כי "לאחר משא ומתן בין הסיעות, התקבלה עמדת הבית היהודי (..) החוק ישונה וינוסח מחדש". אלא שבסיעתו של שר האוצר יאיר לפיד הבהירו כי לא כך הם פני הדברים. "מבחינתנו, אין שום הסכמות. הצעת החוק שלנו עולה מחר בקריאה טרומית כפי שהיא, ולגבי המשך הדרך נראה", אמר הערב גורם במפלגה, הבקי בפרטי הצעת החוק. מלשכתה של עדי קול נמסר: "נשמח להגיע להסכמות, אבל לצערנו עוד לא נמצא נוסח שכזה".

חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לאשר נישואים חד מיניים. יוני 2013. רויטרס
בבית היהודי טענו כי "מדובר בשינוי של הסטטוס קוו ביחסי דת ומדינה"/רויטרס

הצעת החוק אושרה ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה. מדובר בוועדה המורכבת מנציגי כל סיעות הקואליציה, ותפקידה להחליט אילו הצעות חוק יועלו למליאת הכנסת בתמיכת הממשלה - שמחייבת את כל חברי הכנסת של הקואליציה, ואילו הצעות חוק לא יזכו לתמיכת הממשלה. אלא שלמרות אישור הוועדה, החליטה סיעת הבית היהודי לאיים בהטלת וטו, בטענה כי "מדובר בשינוי של הסטטוס קוו ביחסי דת ומדינה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully