וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב: בפרלמנט דחו את האי-אמון, המונים מחו בחוץ

בעוד נשיא המדינה הסוערת נמצא בדרכו לביקור בסין, נאלץ ראש הממשלה להגן על ממשלתו בדיון סוער בפרלמנט. "פעולותיכם יובילו לדיקטטורה", הטיח בחברי האופוזיציה

מערכת וואלה!

כמה אלפי מפגינים שטפו היום (שלישי) את הרחבה שמול הפרלמנט בקייב בירת אוקראינה, ביומה העשירי של המחאה הגוברת במדינה נגד הנשיא ויקטור יאנוקוביץ' וממשלתו. באותו זמן, נדחתה הצעת אי אמון בפרלמנט ברוב של 226 מול 186. גם אילו הייתה ההצעה עוברת, היה הנשיא נשאר בתפקידו ורק חברי הממשלה היו נאלצים להתפטר. הנשיא עצמו כלל לא נכח במליאת החירום שכונסה בפרלמנט, משום שיצא היום לביקור מתוכנן מראש בסין.

בהיעדר הנשיא נאלצו מנהיגי האופוזיציה להביע את זעמם בפני ראש הממשלה, מיקולה אזרוב. אזרוב התנצל מעל דוכן הנואמים על הכוח הרב בו השתמשו כוחות הביטחון בהפגנות ההמונים, בזמן שמתנגדיו השמיעו קריאות בוז. "הנשיא והממשלה מצטערים עמוקות שזה קרה", אמר ראש הממשלה. בהתייחסו להצעה עצמה אמר: "פעולות כאלה לא יובילו להתקרבות לאיחוד האירופי, אלא לדיקטטורה". בתום הדיון נשארו בקור המקפיא אלפי המפגינים מחוץ לכותלי הפרלמנט והמשיכו במחאתם שפרצה עקב ביטול החתימה על הסכם הסחר עם האיחוד האירופי בלחץ רוסיה.

עוד על המחאה הגוברת באוקראינה:
אלוף האגרוף שמאיים על פוטין
פרשנות: האימפריה הרוסית החדשה עוברת דרך קייב
על סף הפיכה: "דורשים בחירות"

מפגינים מחוץ לפרלמנט האוקראיני. רויטרס
מפגינים מאזינים לשידור הרדיו מהפרלמנט ממשדר רדיו במכונית/רויטרס

אחרי ששלשום השתתפו כ-300 אלף בני אדם בהפגנות האלימות נגד הממשלה, אתמול חסמו המפגינים הרבים את הגישה למשרדי הממשלה בקייב ואף הביאו לסגירת רחובות בעיר. הם הציתו פחי אשפה וניסו למנוע מאזרחים להגיע למקומות העבודה - זאת בניסיון לשתק את הבירה ואת החיים הסדירים. "אין דרך חזרה. הגענו לנקודת האל-חזור", אמר סרגיי ויסוצקי, אחד המפגינים בכיכר העצמאות - שם מתרכזים מירב המוחים. "כעת, העתיד הוא בידיים שלנו". המפגינים קראו לשביתה כללית במדינה ולעצרת המונים בשעות הערב והלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפגינים מחוץ לפרלמנט האוקראיני. רויטרס
אלפי המפגינים נשארו מחוץ לפרלמנט בקור המקפיא/רויטרס

"זו אינה הפגנה. זו מהפכה", אמר אחד ממנהיגי המחאה יורי לוצ'נקו, אלוף איגרוף לשעבר ודמות פופולרית בקרב מתנגדי הממשל, לקהל העצום. "מהפכה! מהפכה!", השיבו לו הנוכחים. העימותים בין כוחות הביטחון האוקראינים לבין המפגינים הובילו לעשרות פצועים, בהם שוטרים. דוברת בית החולים המרכזי בקייב מסרה אמש כי 91 אנשי כוחות הביטחון אושפזו עקב סוגים שונים של פציעות שמהן סבלו כתוצאה מעימותים עם מפגינים.

העימותים האלימים זכו לסיקור רב ברחבי העולם ואף גררו התייחסות אמריקנית, שתקף את התנהלותה של הממשלה באוקראינה. "האלימות של המשטר נגד המפגינים התמימים בקייב היא בלתי מתקבלת", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני. הוא הוסיף כי המידע שלפיו בין הנפגעים הרבים גם עיתונאים הוא "מטריד".

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully