וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום לראש ממשלת תאילנד: "עזבי תוך 48 שעות"

2.12.2013 / 8:17

אלפים מפגינים בבנגקוק ביומה ה-9 של המחאה נגד השלטון. אחד מראשי המחאה סיפר שהבהיר למנהיגה: "ניפגש רק אחרי שהעם ינצח". היא מסרה היום: "דרישות המפגינים לא אפשריות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אלפי מפגינים יצאו הבוקר (שני) לרחובות בנגקוק ביומה התשיעי של המחאה נגד ראשת ממשלת תאילנד, יינגלוק שינאווטרה. חלק מהמפגינים מנסים לפשוט על ביתה של ראשת הממשלה, והמשטרה מגיבה בירי גז מדמיע, שימוש בזרנוקי מים, ואף בירי כדורי גומי.

עוד בנושא
המהומות בתאילנד: ראש הממשלה חולצה מההמון הזועם
משרדי הבולשת בבנגקוק פונו
ראש ממשלת תאילנד: לא מתכוונת להתפטר

הפגנות בתאילנד, דצמבר 2013. AP
לא מתכוונים לנהל מו"מ עם הממשלה. מפגינים בבנגקוק, הבוקר/AP
הפגנות בתאילנד, דצמבר 2013. AP
הפגנות בתאילנד, דצמבר 2013/AP

בתגובה למחאה המתמשכת אמרה היום יינגלוק כי כי היא "תפתח כל דלת" למשא ומתן עם המפגינים במדינה, אך הדגישה כי לא ניתן למלא את דרישות המפגינים במסגרת החוקה. אחד ממנהיגי המחאה, סוטפ טאגוסבן, סיפר כי נפגש אמש עם ראשת הממשלה אולם לא ניהל עמה משא ומתן לסיומו של המשבר הפוליטי החמור ביותר במדינה מאז 2010. "הבהרתי לה שזו פגישתנו היחידה, לא ניפגש שוב עד שהעם ינצח", אמר, והוסיף כי הציב לה אולטימטום וקצב לה יומיים להתפטר.

טאגוסבן, חבר מפלגת אופוזיציה לשעבר, אמר כי בשיחתו עם המנהיגה דאג להבהיר כי "אם המשטרה תניח את נשקה, נברך על כך ונקבל את השוטרים, כי הם אחינו". זאת בעקבות אירועי אתמול,אז נעשה שימוש בגז מדמיע לעבר מפגינים שניסו לפרוץ למשרד ראש הממשלה ולמטה המשטרה בבירה התאילנדית. שינאווטרה עצמה הוברחה מתחומי מועדון ספורט משטרתי שבו שהתה, עת פרצו מפגינים למקום.

הפגנות בתאילנד, דצמבר 2013. AP
ראשת הממשלה קיבלה אולטימטום של יומיים. מפגינים בבנגקוק, היום/AP

טאגוסבן קרא לעובדי המדינה "להפסיק לעבוד עבור המשטר, ולצאת להפגין". ואכן, כ-60 בתי ספר וקניונים סגורים הבוקר מסיבות ביטחוניות, כמו גם משרדי האו"ם בבנגקוק, אולם משרדי הממשלה נותרו פתוחים ועובדי המדינה, ברובם המוחלט, הגיעו לעבודה כרגיל. מחוץ לאחד מבנייני המממשלה השתמשה אתמול המשטרה בזרנוקי מים כדי להדוף את המפגינים שניסו להרוס את מחסומי הבטון שהקיפו את הבניין. מפגינים אחרים ניסו להשתלט על אולפני תחנת טלוויזיה בניסיון לגרום לה לשדר את מסריהם.

בעיני מתנגדיה, נחשבת יינגלוק ל"בובה" של אחיה, שהודח בהפיכה צבאית ב-2006 והורשע בעבירות שחיתות שנתיים לאחר מכן. תומכיה אומרים כי הם מוכנים להגן על הממשלה מפני התערבותה של האליטה הבנגקוקית החזקה וכוחות האופוזיציה. המתיחות הפוליטית מגיעה לשיאה בתקופה בה כלכלת תאילנד, השנייה בגודלה בדרום מזרח אסיה, סובלת מקשיים.

הפגנות בתאילנד, דצמבר 2013. AP
השוטרים השתמשו אתמול בגז מדמיע - לראשונה מאז פרוץ המהומות. מפגין מקבל טיפול, היום/AP
תאילנד: המוני מפגינים צבאו על משרדי הממשלה. רויטרס
מפגינים מחוץ לבניין ממשלה בבירה, אתמול/רויטרס
תאילנדים מפגינים נגד הממשלה מול משרד האנרגיה בבנגקוק, 27 בנובמבר 2013. רויטרס
המפגינים חידשו את המחאה ביומה ה-9/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully