וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלא תבל: צפו במעגל קרח ענקי מסתחרר באמצע נהר

פנסיונר אמריקני ושני בני משפחתו יצאו למסע ציד במדינת דקוטה הצפונית, כאשר בשלב מסויים הבחינו בתופעת טבע מדהימה - משטח קרח ענק ועגול באופן מושלם מסתובב במרכז הנהר

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ג'ורג' לוגרינג לא האמין למראה עיניו. במהלך מסע הציד שערך עם גיסו ואחיינו באחד משטחי הטבע הפראיים של מדינת דקוטה הצפונית בארצות הברית, נגלתה בפני לוגרינג תופעת טבע, שגם ניסיונו כמהנדס לא עזר לו להבינה.

במרכזו של נהר שאיין, שבקרבתו טיילו השלושה, הסתובב לו משטח עצום ועגול להפליא של קרח, כאילו נוצר במחוגה ענקית. "תחילה חשבתי לעצמי: 'אין מצב'", סיפר לוגרניג בן ה-73, "זה היה מחזה סוריאליסטי. אתה מסתכל על זה וחושב לעצמך- איך הדבר הזה קרה?".

עוד באסור לפספס:
אחרי 69 שנה: התאחד עם האיש שהציל את חייו בשואה
צפו בנחש הארסי שזחל לשמשת המכונית
הפטמה היהודית שהכניסה את ניו יורק טיימס למגננה

תיעד "מעגל קרח" מסתחרר בנהר: "פלא מדהים".
מערבולת של קוביות קרח

לוגרינג החליט לצלם את משטח הקרח ולמדוד את קוטרו (כ-17 מטרים). עם הנתונים שאסף, החל לוגרינג לחקור את הנושא באינטרנט ופנה למספר מומחים אשר יסייעו לו להבין את פשר התופעה. "זו לא תופעה לא מוכרת", סיפר לאחר מכן, "אך היא נדירה באופן יחסי".

לפי ההסברים שקיבל לוגרינג, שילוב של קור, אוויר דחוס ומערבולת גרמו למשטח הקרח להתגבש כפי שהתגבש. פיסות קרח שנוצרו בשכבת המים העליונה של הנהר הסתחררו במערבולת שנוצרה וכך נוצר המשטח המעגלי המושלם. "לא מדובר במשטח אחיד של קרח", מסביר אחד המומחים, "אם תזרוק אבן קטנה למרכז המעגל, היא תעבור דרכו. זהו אוסף של קוביות קרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully