וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב עקבה אחר הרגלי פורנו של קיצונים מוסלמים"

ממסמכי המדליף סנודן עולה כי ה-NSA עשתה שימוש ב"חולשות אנושיות" כמו "תקשורת מינית עם צעירות לא מנוסות" כדי להביך גורמים שנחשדו בהסתה לטרור. "אנושי יותר מלחסל אותם"

מסמכי סנודן מעלים סומק בלחיים: הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) אספה מידע על הרגלים מיניים ועל צריכת פורנוגרפיה באינטרנט במסגרת המאמצים לפגוע בגורמים איסלאמיים שעסקו בהסתה לטרור. כך עולה ממסך שהדליף אדוארד סנודן ואשר פורסמו היום (רביעי) ב"גרדיאן" וב"האפינגטון פוסט".

עוד על המסמכים שהביכו את וושינגטון:
"בריטניה אפשרה לרגל אחר אזרחים חפים מפשע"
השגריר בריטי זומן לנזיפה בברלין: "צותתו למרקל"
גם מערכות הטילים של ישראל היו יעד ריגול?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קיצונים הינם פגיעים במיוחד בכל הנוגע לסמכות, כאשר מעשיהם האישיים אינם עקביים". לחצו להגדלת המסמך המודלף/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמסמך, המתוארך לשלושה באוקטובר 2012, עולה כי שישה "יעדים" – כולם מוסלמים – הוצגו כמקרי בוחן לדרך שבה ניתן ללמוד על "חולשות אנושיות" באמצעות מעקבים אלקטרוניים. הסוכנות סברה כי כולם מתגוררים מחוץ לארצות הברית, אולם אחד מהם הוגדר "אדם אמריקני", כלומר אזרח או תושב קבע – מעמד המזכה את האדם בהגנה רבה יותר מפני מעקבים לעומת אזרחים של מדינות אחרות. לפי המסמך, איש מהשישה לא נאשם בכך שהיה מעורב במזימות טרוריסטיות, אולם נגד שניים מהם נטען כי קידמו תעמולה הקשורה לארגון הטרור אל-קאעדה.

במסמך נכתב כי "קיצונים הינם פגיעים במיוחד בכל הנוגע לסמכות, כאשר מעשיהם האישיים אינם עקביים". בין החולשות המוזכרות במסמך ואשר ניתן "להיעזר" בהן – "צפייה בתכנים מיניים בוטים באינטרנט" ו"שימוש בשפה מינית בוטה תוך כדי תקשורת עם נערות צעירות ובלתי מנוסות". המסמך נשלח לעובדים בסוכנות לביטחון לאומי וכן לגורמים במשרדי המשפטים והמסחר וברשות האמריקנית למלחמה בסמים.

לפי הפרסום, בנוסף למעקב אחר הפעילות הפורנוגרפית, הסוכנות בחנה גם את רשימת אנשי הקשר בתיבות הדואר האלקטרוני של השישה – שלושה מהם דוברי אנגלית ושלושה דוברי ערבית. רק בודדים מאנשי הקשר של שלושת דוברי האנגלית נמצאו כבעלי "קשרים טרוריסטיים מינימליים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טבלה המסבירה את מעשי ההסתה שיוחסו ל"יעדי המעקב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמסמך עולה כי שלושת האחרים, דוברי הערבית, הם בעלי קשרים ענפים יותר עם קבוצות קיצוניות. אמנם לא נטען כי הם עצמם מעורבים בטרור, אולם הסוכנות חשדה כי הם עסקו בהסתה באמצעות נאומים שהופצו ביוטיוב, בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. על קהל הצופים בנאומים נכתב הוא "כולל אנשים שעדיין לא מחזיקים בהשקפות קיצוניות, אולם חשופים למסרים הקיצוניים". לפי ה-NSA, הנאומים והחיבורים של השישה זכו לפרסום בבריטניה, בשבדיה, בקניה, בפקיסטן, בהודו ובערב הסעודית.

"מבלי להתייחס לאנשים מסוימים, אין זה דבר מפתיע שממשלת ארצות הברית משתמשת בכל הכלים החוקיים שברשותה כדי לפגוע במאמציהם של טרוריסטים להרע לאומה ולהסית אחרים לאלימות", אמר היום ל"האפינגטון פוסט" שון טרנר, האחראי על היחסים עם הציבור ב-NSA.

מכורים לפורנו. ShutterStock
"ה-NSA מגדירה 'שימוש לרעה' באופן צר ביותר"/ShutterStock

ג'מיל ג'אפר, סגן מנהל הארגון האמריקני לחירויות האזרח, הגיב גם הוא לפרסום. "הסוכנות אוגרת מידע על דעותיך הפוליטיות, העבר הרפואי שלך, מערכות היחסים האינטימיות שלך ופעילותך המקוונת", אמר ג'אפר. לדבריו, "הסוכנות טוענת כי לא ייעשה במידע שימוש לרעה, אבל המסמכים מראים כי ה-NSA כנראה מגדירה 'שימוש לרעה' באופן צר ביותר".

סטיוארט בייקר, בעבר יועץ כללי ל-NSA ובכיר בממשלו של הנשיא הקודם ג'ורג' וו. בוש, דווקא סבר כי אין כל בעיה מוסרית בפעולות אלה. "אם אנשים מנסים לגייס אחרים להרוג אמריקנים ואנו מסוגלים להביך אותם, עלינו לעשות זאת", אמר. הוא אף הסביר כי לדעתו, "זה הוגן יותר ואולי אנושי יותר מאשר לחסל אותם – פשוט להטיל עליהם את האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully