וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד דומרני: "הטיל אימה על הרב רנטגן"

24.11.2013 / 13:14

ראש ארגון הפשע, אחד מאנשיו ועוזרו של הרב יורם אברג'ל מואשמים בין היתר בסחיטה באיומים ובקשירת קשר לביצוע פשע. "ניסו לחבל ולהפריע לבחירות ציבוריות באיומים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(פרקליטו של דומרני: אם יוגש נגדו כתב אישום - הוא יזוכה)

לבית משפט המחוזי בבאר שבע הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד העבריין שלום דומרני ונגד אחדי מאנשיו, מומי קסנטיני, וכן כתב אישום נוסף נגד עוזרו של הרב יורם אברג'ל, עמנואל אלישע, בפרשת הסחיטה באיומים של הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות המקומיות בנתיבות. השלושה נאשמים בעבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, הפרעה בבחירות ושיבוש מהלכי משפט.

כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
"פורסם שאנשיו אלימים ומוסכנים". דומרני בבית המשפט, היום/דייב בוימוביץ'

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין סיגל דהן-הירש מפרקליטות מחוז הדרום, במהלך תקופת הבחירות המקומיות, נחלקו רבני העיר נתיבות בתמיכתם למועמדים שונים. בעוד שבקרב מחנה הרב אפרגן תמכו הרבנים במועמד אייל מסיקה, במחנה הרב אברג'ל תמכו הרבנים בראש העיר המכהן, יחיאל זוהר. הפילוג בין הרבנים יצר מתיחות רבה, ולעיתים אף אלימה, בין המחנות.

עו"ד משה שרמן סנגורו של שלום דומרני. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
סנגורו של דומרני, עו"ד שרמן, בדיון בבית המשפט, היום/דייב בוימוביץ'

לטענת הפרקליטות, במהלך תקופת הבחירות, עלה חשש בקרב מחנה אברג'ל כי סיכויו של מסיקה להיבחר לראשות העיר גבוהים מאלה של יחיאל, ועל רקע זה ניצלו אנשי אברג'ל את היכרותם רבת השנים עם דומרני, וכן את העובדה ששמו ונוכחותו ביום הבחירות עשויים לפעול לטובתם ולהוות יתרון על פני המחנה השני, ולכן שוחח עוזרו של הרב אברג'יל עם דומרני וגולל בפניו את חששות רבו. "במהלך השנים האחרונות נודע נאשם 1 (דומרני) על פי פרסומים בתקשורת כמי שעומד בראש אחד מארגוני הפשיעה הגדולים בארץ", נכתב בכתב האישום. עוד נכתב כי פורסם שאנשיו אלימים ומוסכנים, וכי הרב איפרגן ואנשיו היו מועדים לכך.

"המתלוננים נמנעו מלפעול בחופשיות ביום הבחירות"

בכתב האישום עוד מתואר כי ביום הבחירות הגיעו דומרני ואנשיו לרב אברג'ל ועוזר הרב ביקש מהם לאיים על מחנה איפרגן ולמנוע ממנו להמשיך לפעול לטובת מסיקה. אחרי כן, נטען, הגיעו דומרני וקסנטיני למוסדות החינוך של רב איפרגן ולביתו ש כדי להטיל אימה על אנשיו. "מפאת האימה שהטילו הנאשמים על הרב איפרגן, חשש הרב איפרגן לחיו ולחיי בני משפחתו", נכתב בכתב האישום. "בנוסף, בשל האימה, התפלל הרב איפרגן להצלחתו של יחיאל זוהר בבחירות ולכך שמסיקה לא יבחר".

כתב האישום מציין כי דומרני וקסנטיני קשרו קשר עם אלישע לביצוע פשע, איימו על הרב אפרגן ועל מנהל מוסדות החינוך שלו, ליאור שאער, בעל פה ובהתנהגות, והטילו עליהם אימה, כדי להניעם להימנע מלעשות מעשה שאותו הם היו רשאים לעשות - לממש את תפקידיהם כפעילים מרכזיים ביום הבחירות. "הנאשמים בהתנהגותם ניסו לחבל ולהפריע לבחירות ציבוריות באיומים".

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. "התנהגותם של המשיבים מצביעה על הפחד הממשי של המתלונן, שבגינו המתלונן ליאור והרב מילאו אחר מבוקשם של המשיבים ונמנעו מלפעול באופן חופשי ביום הבחירות", נכתב בבקשת המעצר.

רק לפני ימים ספורים הורה בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר את דומרני למעצר בית בן שבועיים, אולם בעקבות ערעור של המשטרה לבית המשפט המחוזי בלוד הוחלט להחזיקו במעצר. בעקבות ההחלטה, אמר עו"ד רועי אטיאס, המייצג את קצנטיני: "משטרת ישראל והפרקליטות מנהלות קרבות של כבוד ולא של צדק. אני משוכנע בוודאות שהתיק הזה יגמר בזיכוי מוחלט, והימים הללו שבהם לקוחותיי עצורים יתבררו כעוול גדול וכמעצר שווא. לצערי, גם הרשויות יודעות זאת אבל כל יום שדומרני במעצר נתפס כהישג".

עוד על הפרשה:
דומרני התריס: למשטרה אין הקלטות שסחטתי, אני זכאי
מאות הפגינו למען הרב אברג'ל: "לא יסולח למשטרה"
פרשת דומרני: אחות "הרנטגן" נחתה בארץ ונחקרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully