וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הבית היהודי: בלי סנקציות פליליות נגד חרדים משתמטים

19.11.2013 / 0:00

מסמך פנימי של הוועדה שמכינה את חוק הגיוס החדש שהגיע לידי וואלה! חדשות חושף כי במקום סנקציות פליליות נגד משתמטים, מתכוונים בבית היהודי להמירן בסנקציות כלכליות

סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו? כבר לא בטוח. חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי), העומדת בראש הוועדה הפרלמנטרית שתפקידה להכין את חוק הגיוס החדש לקריאה שנייה ושלישית מתכוונת להציע היום (שלישי) בישיבת הוועדה לשנות את הסעיף הקובע הטלת סנקציות פליליות נגד בחורי ישיבות שישתמטו משירות - ולהחליפן בתמריצים כלכליים שליליים, בהם: קיצוץ בתקציבי הישיבות, אי-קבלת הטבות בתחומי הדיור והארנונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסמך פנימי של הוועדה, אשר הגיע לידי וואלה! חדשות, נכתב כי "לאור הדעות השונות באשר להשלכות של הטלת סנקציות פליליות על בחורי הישיבות, מבקשת הוועדה לבחון מתווה חלופי להחלת הוראות חוק שירות ביטחון על תלמידי הישיבות, לפיו במקרה שבו 'הקהילה' לא עמדה ביעדי הגיוס (כלומר – יעדי גיוס מכלל החרדים בכל מחזור גיוס - ע"נ), לא יחולו הסנקציות הפליליות הקבועות בחוק שירות ביטחון, אלא יחולו תמריצים כלכליים שליליים על הפרט - תלמיד הישיבה המצוי בדחיית שירות, ועל הקהילה, דרך קיצוץ בתקציבי הישיבות".

ישיבה שבה למד יונתן סנלדר בית יחיאל , מרץ 2012. עומר מירון
הקלה בסנקציות נגד מי שלא יתגייס. בחורי ישיבות/עומר מירון

שאלת המרתן של הסנקציות הפליליות שקבעה "ועדת פרי" בסנקציות כלכליות עומדת במוקד ויכוח מר בין הבית היהודי לבין יש עתיד. במפלגתו של יאיר לפיד טוענים כי המרת סנקציות פליליות בסנקציות כלכליות תביא לכך שבפועל, לא תהיה חובת גיוס כיוון שמי שיוכל לעמוד בסנקציות אלו פשוט "יקנה" את שחרורו מהצבא.

כבר ביום שבת האחרון רמז השר יעקב פרי, שעמד בראש הוועדה שגיבשה ארת המתווה הראשוני לחוק הגיוס, על כך שצפויים שינויים במתווה החוק. באירוע שבתרבות בתל אביב אמר פרי כי הוא "חושש שהבית היהודי ינסו לחרר את החוק". לדברי פרי, "צריך להבין שיש פה היבט ערכי, משפטי וציבורי. אנחנו נמצאים בישורת האחרונה, אנו מקווים שהחוק יגיע להצבעה בסוף נובמבר. יש עתיד לא תסכים להסרה של חובת הגיוס, לא ייתכן שעל הציבור החילוני תחול חובת גיוס ועל מגזר החרדי לא תחול. באשר להתנגדות הכוללת של הרבנים החרדיים אמר כי "גם הציבור החרדי הפנים את החוק, ומבין שהם צריכים לשנות דיסקט. הם צריכים זמן הסתגלות, ויקבלו כזה".

ח"כ שקד אמרה אמש לוואלה! חדשות: "מחר בדיון נבחר את החוקתיות והאפקטיביות של סנקציות כלכליות במידה ולא יעמדו ביעדים. בסופו של דבר כולם, גם אנחנו וגם יש עתיד, רוצים שיתגייסו חרדים אבל צריך למצוא את הדרך שזה יקרה. צריך לעבוד בשכל. בסופו של דבר, נמצא מתווה שיהיה מוסכם על כולם. אני חושבת שהקואליציה חזקה ומקווה שכולם רוצים את טובת העניין - שהחוק יביא לגיוס חרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully