וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוש במודיעין חסוי ותיקוני חקיקה: כך ניאבק בפשע

גלעד גרוסמן

17.11.2013 / 22:44

שרת המשפטים ובכירי מערכת אכיפת החוק החליטו על שורת צעדים למאבק בפשיעה המאורגנת, בהם גם טיפול באתרי אינטרנט המשרתים את הארגונים. "לא ניטוש את העומדים בחזית המאבק"

על רקע גל החיסולים האחרון – ושורת המעצרים שהגיעה בעקבותיו, נועדה היום (ראשון) שרת המשפטים, ציפי לבני, עם בכירי מערכת אכיפת החוק. במהלך הדיון הוחלט על שורת צעדים למאבק בפשיעה המאורגנת, בהם תיקוני חקיקה שיאפשרו שימוש במודיעין חסוי, חיפוש סמוי - כולל במחשבים, טיפול באתרי אינטרנט המשרתים את ארגוני הפשיעה המאורגנת כמקור כלכלי והרחבת העבירות שבגינן ניתן לקבל צו להאזנות סתר. כמו כן, תיבחן הרחבת חילוט הרכוש של ארגוני פשיעה.

"הישיבה הזאת מתקיימת לאחר מתקפה על נציגי שלטון החוק", אמרה לבני בפתח הישיבה. "הפשע המאורגן בישראל לא יהלך אימים על נציגי החוק ועל מדינת ישראל כמדינת חוק. בשבוע החולף היה ניסיון לפגוע בחייו של פרקליט או לאיים עליו, והבוקר שרפו מכונית של קאדי ביפו. בשם כל האנשים שיושבים פה: לא ניטוש את אלה העומדים בחזית המאבק בפשיעה ועל כס השיפוט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב שהוצת הלילה ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, הלילה הוצתה מכוניתו של שופט בבית דין מוסלמי ביפו. סמוך לשעה 2:30 התקבל במשטרה דיווח על מכונית מסוג יונדאי העולה באש ברחוב יוסף כץ בעיר, אז התברר כי כלי הרכב שייך לשופט בבית דין השרעי ביפו. עדי ראייה דיווחו על כלי רכב שנמלט מהמקום בעת האירוע. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב.

לאחר ההצתה, אמרה לבני כי שוחחה עם הקאדי והבטיחה לו שבכוונתה "לפעול במשותף עם היועץ המשפטי לממשלה, השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה וגורמים רלוונטיים נוספים כדי לטפל - וביד קשה - באלה המאיימים או פועלים נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק, כי אלימות נגד גורמי אכיפת החוק היא אלימות כלפי שלטון החוק והדמוקרטיה בישראל".

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

לקריאה נוספת:
חשד: רכבו של שופט מוסלמי הוצת הלילה ביפו
”פיצוץ רכב הפרקליט - עבירה על חוקי עולם הפשע”
פרקליטים על הכוונת: ”עליית מדרגה, דמנו הותר”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully