וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש, ביזה ומחסור במים: האימה שאחרי הסערה

13.11.2013 / 11:30

ניצולי ההוריקן "האיאן" בפיליפינים נאבקים זה בזה בתורי האורז וחוששים שהתרופות יאזלו לפני שצוותי החילוץ יגיעו. צפו בתצלומי לוויין, המראים את ההרס המוחלט בעיר טקלובן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסוטק

חיילים מצבא הפיליפינים פתחו באש הבוקר (רביעי) לעבר כנופיה של גברים חמושים, שבזזו חנויות ומחסני מזון סמוך לטקלובן. לא ידוע אם היו הרוגים במהומות, שהיו בכפר אבוקיי, סמוך לעיר שנפגעה בצורה החמורה ביותר בסופת ההוריקן "האיאן".

חמישה ימים אחרי פגיעת הסופה, עדי ראייה בטקלובן מדווחים על פניקה ועל חשש גובר ממחסור במים, במזון ובתרופות, בשל עיכוב בהגעת כוחות ההצלה לאזור. כמה מניצולי הסערה חפרו באדמה כדי להגיע לצינורות המים התת-קרקעיים. אחרים בזזו חנויות שבהן אוחסנו מים מינרליים. שמונה בני אדם במחסן חלוקת אורז בעיר אלנגלנג, כ-30 קילומטרים מטקלובן. ההמונים צבאו על שערי המחסן, ואחד מקירותיו קרס וקבר תחתיו את העומדים בתור.

העיר טקלובן בפיליפינים אחרי פגיעת ההורקן האיאן. נובמבר 2013. רויטרס
תושבי העיר נאבקים על כל שק אורז וכד מים/רויטרס

מנכ"ל עיריית טקלובן, טכסון ג'ון לים, אמר כי 90% מאזורי החוף של העיר נחרבו בסופה וכי רק 20% מ-220 אלף התושבים מקבלים סיוע. לדבריו, הניצולים בוזזים את הבתים מכיוון שמחסני האספקה ריקים. "הביזה אינה פשע", אמר, "זה שימור עצמי". תצלומי לוויין שפורסמו הבוקר מראים את ההרס הנרחב בעיר.

הממשלה במנילה, הנמצאת תחת ביקורת קשה מצד התושבים, טוענות כי הרשויות האזוריות עושות כל שביכולתן לסייע לניצולים חרף התנאים הקשים. ואלרי אמוס, נציבת האו"ם לתיאום עניינים הומינטריים, באה לפיליפינים כדי לתאם את מאמצי ההצלה, ואמר כי היא מקווה לגייס עד 300 מיליון דולר בתרומות למבצע ההומניטרי.

טייפון בפיליפינים - כותרות אחרונות
נשיא הפיליפינים: הפרזנו בהערכה לגבי מספר ההרוגים
עדות מאזור האסון: "העצים התמוטטו והגגות נעקרו"
מהמארינס עד צה"ל: העולם מתגייס למען הפיליפינים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
העיר טקלובן בפיליפינים אחרי פגיעת ההורקן האיאן. נובמבר 2013. דיגיטל גלוב, AP
תצלומי הלווין מראים את ההרס הנרחב באזורי החוף של טקלובן/AP, דיגיטל גלוב
העיר טקלובן בפיליפינים אחרי פגיעת ההורקן האיאן. נובמבר 2013. דיגיטל גלוב, AP
העיר טקלובן בפיליפינים אחרי פגיעת ההורקן האיאן. נובמבר 2013/AP, דיגיטל גלוב

מבצע הסיוע והחילוץ שמתאם האו"ם נחשב לאחד הגדולים בתולדותיו. הניצולים נמצאים ב-7,000 איים, וכוחות ההצלה עדיין לא התחילו לסרוק רבים מהם. להערכת האו"ם, 11 מיליון בני אדם הושפעו מהטייפון. יותר מ-670 אלף תושבים נאלצו לנטוש את בתיהם בשל הצפות במקום מגוריהם.

במסגרת המבצע הבינלאומי, תמריא היום לפיליפינים משלחת צה"ל בראשות מפקד יחידת החילוץ הארצית, אל"מ רמטין סבטי, וסגן קרפ"ר (קצין רפואה ראשי) אל"מ ד"ר דודו דגן. ביום ראשון המריא לפיליפינים כוח חלוץ של פיקוד העורף וחיל הרפואה לבחון את השטח באזור האסון. בין חברי הכוח קציני חילוץ והצלה, קציני רפואה ונציג ממשרד החוץ.

לפנות בוקר, אמר נשיא הפיליפינים, בנינו אקינו, כי מניין ההרוגים בסופה נאמד בכ-2,500, ולא ב-10,000 כפי שהעריכו תחילה. בראיון לרשת סי-אן-אן אמר אקינו כי ההערכות הראשוניות היו מופרזות וכי הן התבססו על גורמים שהיו "בסערת רגשות" בשל האסון הכבד.

מטוסי V-22 של חיל הנחתים האמריקני בעיר טקלובן, הפיליפינים. נובמבר 2013. AP
מטוסי V-22 של חיל הנחתים הגיעו לטקלובן תחת גשם כבד כדי לסייע במאמצי ההצלה/AP
העיר טקלובן בפיליפינים אחרי פגיעת ההורקן האיאן. נובמבר 2013. רויטרס
שקי גופות מועברים לזיהוי. הרשויות פועלות לקבורה מזורזת של המתים בטקלובן/רויטרס
פינוי נפגעי סופת הטייפון מהעיר טקלובן. הפיליפינים, 13 בנובמבר 2013. AP
חיילים מעלים פצועה למטוס חילוץ, הבוקר בטקלובן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully