וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בפיליפינים: הרמטכ"ל אישר משלחת רפואית

המשלחת צפויה לצאת מחר לאזור שנפגע מסופת הטייפון, בכפוף לאישור הדרג המדיני. משלחת יחידות החילוץ המתנדבות התמקמה באזור, רכשה ציוד סיוע ונערכת לטיפול בכ-2,000 פצועים

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: משלחות מישראל ממריאות לפיליפינים, שלשום)

בהערכת מצב מיוחדת שהתקיימה בצהריים (שלישי) החליט הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, על שליחת משלחת רפואית לסיוע הומניטרי לנפגעי האסון בפיליפינים. המשלחת תצא מחר בבוקר בפיקוד מפקד יחידת החילוץ הארצית, אל"מ רמטין סבטי, וסגן קרפ"ר (קצין רפואה ראשי), אל"מ ד"ר דודו דגן. המשלחת מותנית באישור הדרג המדיני. ביום ראשון המריא כוח חלוץ של פיקוד העורף וחיל הרפואה לבחון את השטח באזור האסון. בין חברי הכוח המונה חמישה משתתפים, קציני חילוץ והצלה, קציני רפואה ונציג ממשרד החוץ.

עוד על האסון בפיליפינים:
מהמארינס עד צה"ל: העולם מתגייס למען הפיליפינים
עדות מהפיליפינים: "עצים התמוטטו וגגות עפו"
תמונות מסוף העולם: הכאוס בפיליפינים גובר

במקביל, משלחת החלוץ של עמותת "פירסט" של יחידות החילוץ המתנדבות נחתה אמש במנילה. המשלחת, בפיקודו של סא"ל (מיל') צפריר שיפמן, המשיכה את דרכה והגיעה לעיר סבו ומשם היא תמשיך לעיר טקלובן, שספגה את הנזק הכבד ביותר בעקבות הטייפון "האיאן". את חברי המשלחת קיבלו במנילה עמיתים מיחידות חילוץ מקומיות ובהמשך הם נפגשו עם מפקד משטרה בכיר שסייע להם בתיאום ובהתמקמות. חברי המשלחת רכשו במקום אוהלים, גנרטור ומים מינרליים וכן נרכשה כמות גדולה של תרופות המתאימות לסוגי הפציעות בשטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי משלחת יחידות החילוץ רכשו במקום אוהלים, גנרטור ומים מינרליים וכן נרכשה כמות גדולה של תרופות המתאימות לסוגי הפציעה בשטח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר דניאל גרופל שלוקח חלק במשלחת, נערך לטפל בכ-2,000 תושבים בסיוע של הקבוצה העיקרית שתגיע אליהם מהארץ בימים הקרובים. לדברי מפקד המשלחת סא"ל (מיל') שיפמן, במקום הרס רב וכמעט ולא קיימות תשתיות למעט מים זורמים מעת לעת.

סיוע הומניטרי בינלאומי

מיד עם היוודע גודל האסון, נחלצו מדינות רבות באזור ובעולם כדי לסייע לפיליפינים ומדינות רבות תרמו סיוע בגובה עשרות מיליוני דולרים במזומן או באמצעי סיוע הומניטריים. ארה"ב שלחה 90 אנשי מארינס, מזון, מים, אוהלים וציוד הגייני. "כוחות סיוע אמריקנים ונציגי המשלחת הצבאית כבר הוצבו במקומות שונים", הודיעה שגרירות ארה"ב במנילה. שר הגנה אמריקני צ'אק הייגל אמר כי במאמצי ההצלה ישתתפו גם מסוקים, כלי טיס מיוחדים וחיילים אמריקנים – נוכח בקשה ששיגרו הפיליפינים. בכיר במשרד ההגנה האמריקני מסר אמש כי ארצות הברית תשלח את נושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון, עליה כ-5,000 אנשי צוות, לתמוך במאמצי השיקום בפיליפינים.

חיילי הצי האמריקני עולים לנושאת המטוסים "ג'ורג' וושינגטון" בהונג קונג, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
חיילי הצי האמריקני מתכוננים ליציאה לפיליפינים על נושאת המטוסים "ג'ורג' וושינגטון"/רויטרס

בהמשך הודיע ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון כי מדינתו תשלח ספינה של חיל הים עם ציוד להתפלת מי ים ומטוס תובלה צבאי לסייע במאמצים ההומניטריים בעקבות אסון הטייפון בפיליפינים. הוא הוסיף כי מטוס הבואינג C-17 הצבאי יאפשר להעביר סיוע לאזורים שקשה במיוחד להגיע אליהם. "ספינת חיל הים דארינג נמצאת כעת ליד סינגפור ותצא במהירות המירבית לעבר אזור האסון ותהווה תוספת משמעותית למאמצי השיקום", אמר בארוחת ערב רשמית בלונדון. כ-200 אנשי צבא בריטים מעורבים בסיוע למדינה מוכת הטייפון.

תינוק שחולץ מהאזור שנפגע מהטייפון "האיאן" בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
סוכנות האו"ם לפליטים הודיעה מוקדם יותר כי למעלה מ-800 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם כתוצאה מהטייפון/רויטרס

הבוקר הודיעה הממשלה הפיליפינית כי מניין ההרוגים הרשמי בסופת הטייפון עלה ל-1,774. לפי ההערכות, כ-10,000 בני אדם איבדו את חייהם בסופה. בנוסף, רעש אדמה בדרגה 4.8 פקד הבוקר את סאן איסידרו, אזור שנפגע כתוצאה מהטייפון. טרם ידוע אם יש נפגעים כתוצאה מרעש האדמה.

סוכנות האו"ם לפליטים הודיעה מוקדם יותר כי למעלה מ-800 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם כתוצאה מסופת הטייפון "האיאן". תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, ואלרי איימוס, העריכה כי 301 מיליון דולרים יידרשו לצורך הוצאתה לפועל של תכנית הסיוע של הארגון.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אצטדיון כדורסל שהוסב למקלט לנפגע טייפון "האיאן" בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
אצטדיון כדורסל שהוסב למקלט לנפגע טייפון "האיאן" בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013/רויטרס
אב נושא את גופת בתו בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
אב נושא את גופת בתו בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013/רויטרס
שקי גופות בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
שקי גופות בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013/רויטרס
חיילים פיליפינים נושאים אישה שחולצה מהעיר טלקובן שנפגעה מהטייפון, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
חיילים פיליפינים נושאים אישה שחולצה מהעיר טלקובן שנפגעה מהטייפון, 12 בנובמבר 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully