וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הפדופיליה בנחלאות: אחד הנאשמים זוכה מאונס

7.11.2013 / 17:17

לאחר ששהה שנתיים וחצי במעצר, זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים מחמת הספק תושב השכונה מביצוע אונס ומעשי סדום בילדי האזור. ואולם השופטים קבעו: "עדויות הילדים אמינות"

פרשת הפדופיליה בשכונת נחלאות: לאחר שנתיים וחצי שבהן שהה במעצר עד תום ההליכים, בית משפט המחוזי בירושלים החליט לזכות היום (חמישי) מחמת הספק את בן ציון (בן שלמה) פרי-משלנו מעבירות של אינוס, מעשים מגונים, מעשי סדום ותקיפת קטין בשורה של אירועים שאירעו בקרב האוכלוסייה החרדית בשכונה הירושלמית במסגרת הפרשה, שהתפוצצה לפני כשנתיים וחצי.

יחד עם פרי-משלנו, תושב השכונה בשנות ה-40 לחייו, נעצרו בזמנו שני תושבים נוספים. אחד מהם, בנימין סץ (43), אף הורשע בחודש ינואר האחרון בביצוע מעשים מגונים ומעשי סדום בילדות וילדים בני חמש עד שמונה בשכונה. נגד התושב השלישי, הנאשם בביצוע מעשים מגונים, עדיין מתנהל משפט, אולם הוא שוחרר ממעצר.

צלבים רוססו על דלתות הכניסה של בתי חרדים בשכונת נחלאות בירושלים, ינואר 2013. חדשות 24
"שכונה מרובת אוכלוסין וצפופה בה יש קשרים והכרויות בין הורים, ילדים ומשפחות". נחלאות/חדשות 24

כתב האישום שהוגש בזמנו נגד פרי-משלנו פירט שלושה אישומים שונים שנסמכו על עדויות של שני ילדים וילדה בני חמש ושש, שהעידו כי תקף אותם. האישום הראשון התייחס לתקיפת ד', ילדה שגרה בשכנות אל פרי-משלנו בשנת 2008, וממנו עלה כי לאחר שהלכה יחד עם אחיה ושתיים מחברותיה, הציע להם פרי-משלנו סוכריות אם ייכנסו לחצר ביתו. בחצר הבית הורה פרי-משלנו לד', לאחיה ולחברותיה להסיר את בגדיהם ולאחר מכן הכניסם לביתו.

בבית התפשט פרי-משלנו, העמיד את הילדים בשורה כשרגליהם פשוקות, התיישב ונגע בגופם, וביצע בהם מעשי אינוס ומעשים מגונים תוך שהוא מכאיב להם. לאחר מכן, היכה את הילדות, תוך שהוא מזהיר אותם כי אם ירעישו, יכה אותם בעוצמה רבה יותר. כדי למנוע מהילדות לספר את שעולל להם, פנה אליהם, איים עליהם כי יהרגם, הציג בפניהם סכינים ואמר להם כי יחתוך אותם אם יגלו את שעשה.

האישום השני מתייחס לתקיפת ילד בשנת 2006. גם במקרה הזה, כך עלה מכתב האישום, הציע פרי-משלנו לילד חבילת סוכריות אם יתלווה לביתו. בבית, משך משלנו את ב' בידיו, הורה לו לשבת, ולאחר שב' התיישב, משך בידיו, הפשיל את מכנסיו ותחתוניו של ב', וכן את מכנסיו ותחתוניו שלו וביצע בהם מעשים מגונים ומעשי סדום. עוד עלה מכתב האישום כי לאחר שבא על סיפוקו, היכה פרי-משלנו את ב' ואיים עליו כי אם יספר להוריו את שאירע, יתפוס אותו ולא יאפשר לו לצאת מביתו. בשל איומיו חשש הילד לספר על מה שאירע לו.

"אווירה של פחד, חששות ופאניקה"

האישום השלישי נגד פרי-משלנו התייחס לר', ילדה בגיל גן חובה, וממנו עלה כי פרי-משלנו הציע לה כסף וממתק אם תבוא לביתו. על פי אותו אישום פרי-משלנו דחף את הילדה לביתו תוך שהוא מכה בה בידו ולאחר מכן אף היכה בה במקל. ר' נפלה, ולאחר שקמה היכה בה פרי-משלנו פעם נוספת. ר' ניסתה לברוח, אך פרי-משלנו חסם אותה ברגליו ובעט בה ברגלו עד שנכנסה לביתו. לאחר מכן הוא נעל את הדלת, תפס בר' וזרק אותה בכוח למרכז החדר. פרי-משלנו התפשט וניסה לשכנעה להסיר את בגדיה, כשהוא שואל אותה האם היא "מסכימה להיות כמוהו". ר' אמרה כי אינה רוצה בכך, ופרי-משלנו ענה לה כי אם לא תעשה כדבריו, לא יביא לה כסף.

ר' בפחדה, רצה לדלת, אך לא הצליחה לפתוח אותה. בתגובה, פרי-משלנו ניגש אליה, התיישב על כורסה, הושיב אותה עליו כשרגליו פשוקות, אחז בה בחוזקה, חיבק אותה, וניסה להרים את חצאיתה. במהלך הדברים קילל פרי-משלנו את ר', כינה אותה חוצפנית, ואמר לה: "הלוואי ויהיה לך גיהינום, חבל שאת בחיים". לאחר מכן סטר לר' בחזקה על לחייה, עיניה ואפה, אסר עליה לספר על מעשיו ואמר לה כי אם תעשה כן, יחתוך אותה. לאחר מכן, דחף אותה פרי-משלנו על הרצפה והפילה. בשלב זה, ברחה ר' מביתו דרך פתח שבכניסה ונמלטה מהמקום.

חבר השופטים הסביר כי עדויות הילדים אמינות, אך הספק נובע מארבע טיעונים מרכזיים: "צירופן של כל העדויות ביחד יש בו כדי ליצור חשדות כבדים ולהעמיד האשמות כנגד הנאשם", כתבו השופטים. "אולם במקרה שלפנינו נוצרו ספקות אשר אינם מאפשרים הרשעה מעבר לכל ספק סביר, וזה סיכומם: האחד, עדויות הילדים נגועות בזיהום כללי, קרי אווירה של פחד, חששות ופאניקה בקרב שכונה מרובת אוכלוסין וצפופה בה יש קשרים והכרויות בין הורים, ילדים ומשפחות".

כמו כן, כתבו השופטים: "עוד קודם חקירתו ומעצרו של הנאשם ועוד קודם שהילדים הגיעו לחקירה, נוצר בשכונה סוג של דמוניזציה כלפי הנאשם. השני, עדויות הילדים נגועות בזיהום ספציפי כמפורט לעיל, קרי הילדים היו ערים ומודעים למצבו של הנאשם, לשליחת אצבע מאשימה כלפיו. השלישי, בכל אחת משלושת העדויות נמצאו תמיהות ותהיות. הרביעי, חלוף הזמן, הילדים היו בני חמש או שש בזמן האירועים וסיפרו עליהם רק אחרי מספר שנים בהיותם בני שמונה או תשע (כמובן, חלוף הזמן לבדו אינו מספיק כדי ליצור ספק)".

סנגורו של פרי-משלנו מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד ארנון איתן, מסר בתגובה: "האמנו מתחילת הדרך שהנאשם זכאי. לצערי הנאשם נאלץ לשהות במעצר שנתיים וחצי כמעט עד שהאמת שלו יצאה לאור. לשמחתי בית המשפט היה קשוב לטענותינו".

לקריאה נוספת
נאשם בפדופיליה שוחרר למעצר בית ונעצר שוב
עבריין מין נתפס על חם תוקף בן 10 בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully