וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני: "רודפים אותי כמו שהנאצים רדפו יהודים"

6.11.2013 / 18:17

ראש הממשלה לשעבר שנידון למאסר בגין פרשות שחיתות חמורות, טוען כי מערכת המשפט שפכה את דמו כדי לחסל את הקריירה שלו. בסוף החודש יכריע הסנאט אם להסיר את חסינותו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה לשעבר של איטליה, סילביו ברלוסקוני, אומר כי רשויות החוק רודפות אותו כפי שהנאצים רדפו את היהודים בשואה. לדבריו, ילדיו נתונים ללחץ הרב ביותר, והם חשים על בשרם את "משוא הפנים השמאלני" של בית המשפט.

בראיון לספר חדש שחיבר העיתונאי וכוכב הטלוויזיה ברונו וספה, סיפר ברלוסקוני כי חמשת ילדיו ביקשו ממנו למכור את אימפריית התקשורת שבבעלותו "מדיה-סט" כדי להיפטר מהתסבוכת המשפטית שנקלע אליה.

"ילדיי אומרים שהם מרגישים כמו היהודים תחת שלטון היטלר. וזה נכון, כולם נגדנו", אמר ברלוסקוני, לפי חלקים מהספר שפורסמו היום. הוא הביע תקווה כי נשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, יעניק לו חנינה. "יש עוד זמן, זו אפשרות", אמר.

סילביו ברלוסקוני בביקור ביד ושם. 2010. AP
ברלוסקוני בביקור במוזיאון יד ושם בירושלים, 2010/AP

ברלוסקוני, בן 77, נידון לשנת מאסר בשל הונאת מס והוא מערער על שבע שנות מאסר שנגזרו עליו בפרשה אחרת, בה הורשע בניצול מיני של נערת הליווי המרוקנית "רובי שוברת הלבבות". ב-27 בנובמבר יצביע הסנאט אם להסיר את חסינותו ולהפעיל את הקלון שהטיל עליו בית המשפט. במקרה כזה הוא יודח מהפרלמנט ויורחק לשנתיים ממשרה ציבורית. ככל הנראה, עונש המאסר שנגזר עליו יומר בעבודות שירות.

הוא הכחיש את השמועות לפיהן בכוונתו להימלט מאיטליה כדי להימנע ממאסר. "אני 100% איטלקי", אמר ראש הממשלה לשעבר. "השורשים שלי נטועים כאן. זו ארצי וזו המדינה שאי אוהב. יש לי כאן משפחה, חברים, עסקים ובית. איני יכול לדמיין תרחיש שבו אעזוב את איטליה".

טענה זו סותרת דברים שאמר ברלוסקוני לפני שנתיים. הוא הוקלט באומרו כי "איטליה היא מדינה מחורבנת" וכי "המדינה גורמת לו בחילה".

לקריאה נוספת
ברלוסקוני נישא בחשאי לדוגמנית הצעירה ממנו ביובל
עוד צרות: ברלוסקוני מואשם ש"קנה" סנאטור במיליונים
ברלוסקוני לשנת מאסר: "החלטה מופרכת לגמרי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully