וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית נצרת עילית נעצר בחשד לעבירות שוחד

המשטרה עצרה את שמעון גפסו בחשד לעבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. בין היתר, הוא חשוד שאפשר את הפעלתו של אולם אירועים בעיר ללא ההיתרים הנדרשים. גפסו: "אוכיח את חפותי"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

בית משפט השלום בחיפה שיחרר למעצר בית בן ארבעה ימים את ראש עיריית נצרת עלית, שמעון גפסו, שנעצר הבוקר (שלישי) יחד עם איש עסקים מקומי בחשד למרמה והפרת אמונים, הלבנת הון וחדירה למחשב. על גפסו, ששוחרר בערבות של 50 אלף שקלים, נאסר להיכנס לבניין העירייה או ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. החקירה כוללת כמה פרשות והחלה במהלך שנת 2012, בעקבות כמה תלונות שהוגשו בעניינים שונים הנוגעים לשני הנחקרים.

מעצרו של גפסו בוצע על רגע חשד כי גפסו אפשר את הפעלתו של אולם אירועים בעיר ללא ההיתרים הנדרשים ומנע את סגירתו בתמורה לכספים שחלקם הועברו בהסוואה. גפסו חשוד גם בפגיעה בפרטיותם של כמה אנשים אחרי שחדר על פי החשד למחשבים של גורם בעירייה.

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
החקירה כוללת כמה פרשות. גפסו מגיע לדיון בהארכת מעצרו, היום/ערן גילווארג

אולם האירועים המדובר הוקם לפני כארבע שנים על שטח שייעודו אזור תעשייה הממוקם בשכונת הר יונה. היזמים הגישו בקשה לשינוי ייעוד הקרקע מתעשייה למסחר. הבקשה נידונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אולם למרות שעד היום היא עדיין לא אושרה, נתנה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שבעריית נצרת עילית היתרים זמניים בתמיכתו של גפסו. בנוסף, המשיך אולם האירועים לעבוד בכפוף לרישיון עסק זמני שהעירייה נתנה לבעליו.

על רקע כל אלו התגלע סכסוך קשה ביותר בין היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, עו"ד אולגה גורדון, לבין ראש העירייה. היועצת המשפטית שהתקוממה על הרישיונות הזמניים, בין היתר בשל קרבתה של חוות גז גדולה לאולם האירועים, הוציאה צו סגירה לאולם, במקביל לדיונים שהתקיימו בוועדות התכנון לרישוי העסק. היזם הגיש בתגובה ערעור לבית המשפט המחוזי בנצרת ובדיון שהתקיים בחודש שעבר קיבל השופט דן צרפתי את הערעור, האריך את הרישיון הזמני בחצי שנה בכפוף לאישורים הנדרשים ואף חייב את העירייה לשלם קנס בסך 7,500 שקלים ליזם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
"מתנהלת נגדי מלחמת התשה". גפסו, היום/ערן גילווארג

שיאו של הסכסוך בין גפסו לעו"ד גורדון הגיע בעבר לפתחו של מבקר המדינה שנענה לבקשתה של עו"ד גורדון והעניק לה צו הגנה זמני שימנע את פיטוריה מהעירייה. על רקע בקשתה של עו"ד גורדון להפוך את צו ההגנה לקבוע, התקיים בשבוע שעבר דיון בוועדת הפנים של הכנסת בו תמכה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב (הליכוד) בגפסו הנחשב למקורבה.

מעיריית נצרת עלית נמסר בתגובה: "העירייה רוחשת כבוד רב לרשויות החוק במדינת ישראל. כל מסמכי העירייה פתוחים וגלויים בפני נציגי החוק ומתקיים שיתוף פעולה מלא.

גפסו מסר בתגובה: "מתנהלת נגדי מלחמת התשה אך אני עומד על חפותי ואוכיח אותה כשתינתן לי האפשרות".

מקורבים של גפסו אמרו: "לא הופתענו מהמעצר כי מדובר פה בחלק ממסכת שלמה שלא נגמרת. זה יימשך עד שבית המשפט יכריע ויוציא את חפותו לאור".

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
חדר למחשב של גורם אחר בעירייה. גפסו בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully