וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש הכנסת: התחושה מדיון רגב וגפסו "אינה נוחה"

5.11.2013 / 2:39

בהודעה של יו"ר הכנסת על הדיון מעורר המחלוקת בוועדת הפנים נטען כי היועץ המשפטי אייל ינון הבהיר ש"לא נפל פגם בהתנהלות הישיבה". ינון הסתייג מהנוסח ודרש שהמשפט יימחק

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בדיון שעורר זעם בכנסת)

האם היועץ המשפטי לכנסת סבור שלא נפל פגם בהתנהלותה של מירי רגב? תלוי את מי שואלים. אמש (שני) זימן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את חברת הכנסת רגב (הליכוד) לשיחת בירור בעקבות הדיון בוועדת הפנים בשבוע שעבר, בו נתנה למקורבה, ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, לדרוש את פיטוריה של היועצת המשפטית של העירייה שהתלוננה נגדו. בתום השיחה הוציאה לשכתו של אדלשטיין הודעה בה נכתב כי "טרם פגישתם קיים היו"ר פגישה בנושא עם היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון שבסופה הובהר כי לא נפל כל פגם בהתנהלות הישיבה".

אלא שעורך דין ינון, שהסתייג מההודעה בנוסחה המקורי, דרש מלשכת אדלשטיין להוציא הודעת הבהרה ממנה נמחקו המילים "לא נפל כל פגם בישיבה". בהודעה המחודשת נכתב כי "התקיימה ישיבה, שבמהלכה, גם אם התחושה מאופי הדיון אינה נוחה, הובהר כי אין בידי היו"ר והיועץ המשפטי לכנסת כלים תקנוניים לפעול בעניין זה".

ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
"הובהר כי אין בידי היו"ר והיועץ המשפטי לכנסת כלים תקנוניים לפעול בעניין". רגב/מגד גוזני

למרות זאת, נמנע אדלשטיין מלבקר את רגב על התנהלותה בדיון, והסתפק באמירה כללית לפיה הוא "קורא לכל ראשי הוועדות להמשיך ולשמור על הממלכתיות ותרבות הדיון של הוועדות בראשותם".

הדיון הפך לוועדת חקירה מזורזת

"ראשי ערים לא יכולים לנהל עיר בעקבות מדיניות של פקידות כזו או אחרת", כך אמרה רגב בפתח הדיון האמור בוועדת הפנים ביום רביעי שעבר. "באנו לדבר על היכולת של ראש עיר לעבוד מול הפקידות הבכירה". אלא שבאופן תמוה ביותר, לפי אתר הכנסת זומנו לדיון רק נציגים מעיריית נצרת עילית ורמת השרון, שנגד העומדים בראשן תלויים ועומדים כתבי אישום, ובג"ץ אף הורה להם להתפטר מתפקידם לפני הבחירות המקומיות האחרונות, בהן נבחרו לקדנציה נוספת.

בפועל, הפך הדיון לוועדת חקירה מזורזת שמטרתה לברר מדוע לא הודחה מתפקידה היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, שהייתה בין המתלוננות נגד גפסו. "ביקשתי לבדוק מדוע מנכ"ל משרד הפנים שקיבל מכתב מגפסו בנוגע לסיום העסקתה של היועצת המשפטית של העירייה לא טיפל בעניין", הסבירה רגב. גפסו התייחס למקרה ואמר: "אני מקווה שאוכיח את חפותי. היועצת המשפטית של נצרת עילית האכילה אותי מרורים בתור חבר אופוזיציה. נלחמתי בה מלחמת חורמה. זה מאוד אופנתי. כל אחד שרוצים לפטר פתאום נהיה חושף שחיתויות. משרד הפנים יחליט מי יהיה יועץ משפטי, אבל שאתו אפשר יהיה לעבוד". רגב הצטרפה לדבריו ואמרה: "חד-משמעית".

חברי הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה), תמר זנדברג (מרצ) ומוחמד ברכה (חד"ש), שמחו על קיום הדיון, הורחקו ממנו על ידי רגב. בטרם יצא, צעק רוזנטל לעבר גפסו: "זה ביזיון שנותנים לך לדבר בכנסת. אתה פושע". גפסו לא נשאר חייב, וענה: "זה ביזיון שבנית מרתף בבית".

עוד באותו נושא:
זעם בכנסת: "רגב ניצלה את ועדת הפנים למען חברה? הטוב"
להשתין ממקפצת הכנסת: כשמירי רגב התעלתה על עצמה
עימות בוועדת הפנים; טיבי לרגב: פירומנית חצופה

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully