וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבות בחול הובילו ללכידת חשודים ברצח שני עיתונאים

4.11.2013 / 18:31

חיילים מצרפת המוצבים במאלי התחקו אחר הסימנים שהותירו חוטפיהם של קלוד ורלון וג'יסלן דופו, ולכדו שישה מהם. "הגופות נמצאו לצד המכונית. הם נורו בדם קר"

חיילים מצבא צרפת, שאיתרו את גופותיהם של שני העיתונאים שנחטפו ונרצחו בצפון מאלי, התחקו אחר העקבות שהותירו השובים בחול המדברי ועצרו שישה חשודים במעשה.

המכונית שבה נהגו החוטפים נמצאה לצד הדרך עם הגה שבור. גורם מודיעין במאלי אמר כי ככל הנראה, המכונית התקלקלה במהלך הנסיעה בשל התנגשות בסלע.

"הגופות הושלכו כמה מטרים מהמכונית. שני העיתונאים הוצאו להורג", אמר אותו מקור, "אנחנו מאמינים שלפחות אחד מהרוצחים נמצא בידינו".

קלוד ורלון, טכנאי קול, וג'יסלן דופו, כתבת ותיקה נשלחו למאלי מטעם תחנה הרדיו הממשלתית RFI. הם נחטפו ביום שבת על ידי ארבעה גברים חמושים, אחרי שראיינו מנהיג בשבט טוארג בעיר קידאל. דופו, בת 51, נורתה ארבע פעמים בחזה. ורלון, בן 58, נורה בראשו. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר כי השנים "נרצחו בדם קר".

ארונותיה של קלוד ורלון וג'יסלן דופו, עיתונאים צרפתים שנחטפו ונרצחו בצפון מאלי. נובמבר 2013. AP
טקס אשכבה צבאי בשדה התעופה בבמקו, בירת מאלי. מטוס צבאי יצא עם הגופות לפריז/AP

ססיל מאגי, מנהלת RFI, אישרה את מעצרם של החשודים בחטיפה וברצח, אך לא מסרה פרטים נוספים.

קידאל הפכה למוקד ההתקוממות של שבט הטוארג בשנה עברה. המרי השבטי הוביל להשתלטות של חמושים הקשורים לארגון הטרור אל-קאעדה על חלקה הצפוני של מאלי. בתחילת השנה, צרפת שיגרה אלפי חיילים לאזור, כדי להסיג את החמושים מבסיסיהם. ואולם, עדיין נותרו מובלעות בהן פועלים המורדים.

במאלי עדיין מוצבים כ-3,000 חיילים צרפתים, לצד חיילים מקומיים ופקחים של האו"ם. בקידאל עצמה מוצבים כ-200 חיילים בלבד, והמקום אסור לכניסת אזרחים זרים ועיתונאים.

סרט שחור במטה תחנת הרדיו RFI בפריז. נובמבר 2013. AP
סרט שחור במשרדי RFI בפריז, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully