וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר: שני מטוסים התנגשו באוויר - כל הנוסעים שרדו

שני מטוסים המריאו מוויסקונסין כשעליהם תשעה צנחנים. מסיבה לא ברורה אחד המטוסים התנגש בשני וגרם לו לצלול לקרקע בכדור אש. כל הצנחנים והטייסים שרדו את התאונה המוזרה

עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

זו הייתה הפעם ה-937 שמייק רובינסון המריא לצניחה חופשית, אך זו הפעם הראשונה שהוא חווה תאונה כל-כך מסוכנת - ומוזרה. רובינסון, מדריך צניחה בן 64, יצא בסוף השבוע האחרון לצניחה עם עוד שמונה צנחנים בשמי ויסקונסין. חברי הקבוצה המריאו בשני מטוסי צסנה קטנים, שטסו בגובה 12 אלף רגל (כ-3.5 קילומטרים).

מסיבה שטרם התבררה, שני המטוסים במבנה התנגשו זה בזה. רובינסון היה במטוס הקדמי יחד עם עוד שלושה צנחנים וטייס. "כמה שניות לפני הקפיצה, המטוס שהיה מאחורינו עקף אותנו - והתנגש בנו", סיפר. "המטוס שלנו הפך לכדור אש ענק, והכנפיים התנתקו". הוא ושאר הצנחנים הבינו שאין ברירה אלא לזנק מהמטוס הבוער: "פשוט יצאנו", סיפר. הטייס במטוס הפעיל את כיסא המפלט וצנח גם הוא.

שני מטוסים התנגשו באוויר. ויסקונסין, ארה"ב, נובמבר 2013. רויטרס
שברי המטוס שהתרסק/רויטרס

במטוס השני היו חמישה צנחנים – שלושה שעמדו ליד הדלתות ועמדו לצנוח, ועוד שניים שהמתינו לתורם. מעוצמת ההתנגשות, שלושת הצנחנים שהיו בפתחים הושלכו לאוויר. שני הצנחנים האחרים זינקו אחריהם. הטייס הצליח להנחית את המטוס המפורק בשלום.

בדרכו לקרקע, צפה רובינסון במטוס ממנו קפץ מתפרק וצולל לקרקע בכדור אש. "עיקר הדאגה הייתה שלא ניפול לאזור ההתרסקות", סיפר. לדבריו, הוא ושאר הצנחנים נאלצו לנווט את עצמם הרחק מהשברים הבוערים, אך הטייס לא היה מצויד במצנח שניתן לנווטו. למרבה המזל, הטייס נחת הרחק מאזור ההתרסקות וסבל משברים קלים בלבד.

חדשות נוספות מהעולם:
אחת למיליארד: "תינוקת זאב" נולדה בהודו
סין: מורה הכריחה ילד בן 10 לקפוץ אל מותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully