וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידרור: כישלון המו"מ עם הפלסטינים יוביל לחרם

4.11.2013 / 1:00

בתדרוך הפרידה שלו לשרים, הזהיר היועץ לביטחון לאומי היוצא כי אי היכולת להגיע להסכמות עם הרשות, יביא לבידוד ישראל בזירה הבינלאומית. על איראן: "איום קיומי שיש להסיר"

איש סודו של ראש הממשלה הולך הביתה: היועץ לביטחון לאומי, אלוף במיל' יעקב עמידרור, סיים אתמול (ראשון) באופן רשמי את תפקידו ונפרד משרי הממשלה. עמידרור, שביצע את התפקיד במשך כשנתיים וחצי, ערך אתמול תדרוך פרידה לשרים, שבמהלכו הזהיר אותם מהשלכותיו החמורות של כישלון המשא ומתן עם הפלסטינים. גורמים שעודכנו בדבריו אמרו לוואלה! חדשות כי עמידרור הזהיר שכישלון המשא ומתן יעמיק את בידודה של ישראל בעולם, ויעודד סנקציות כלכליות כנגדה, דוגמת החרם על ההתנחלויות שיזם האיחוד האירופי.

עמידרור התייחס גם לסוגית הגרעין האיראני, וגיבה את עמדתו הנוקשה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא. "חשוב לזכור שישנו איום קיומי אחד על ישראל, שאותו חייבים להסיר", אמר היועץ היוצא במהלך מסיבת הפרידה שנערכה לו בשעות אחר הצהריים במשרד ראש הממשלה. "אם ניתן לעשות זאת במשא ומתן, מה טוב. אם אי אפשר במשא ומתן, יש לפעול בדרך אחרת". עמידרור הודה לראש הממשלה נתניהו על שמינה אותו לתפקיד, וציין כי נתניהו "הקשיב בסבלנות ובפתיחות" לעמדותיו ולרעיונותיו בתקופה שבה פעלו יחדיו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בארוע פרידה מראש המל"ל היוצא, יעקב עמידרור. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו נפרד מעמידרור, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עמידרור נכנס לתפקיד היועץ לביטחון לאומי במרץ 2011 עם תדמית של איש ימין מובהק. בשנות ה-90, כקצין בכיר באמ"ן, הוא התנגד בתקיפות להסכמי אוסלו, ובשנים 2004-2005 היה ממובילי המאבק הציבורי נגד תכנית ההתנתקות. דווקא בתקופת עבודתו בצמוד לראש הממשלה נתניהו חלה התמתנות ניכרת בעמדותיו, עד כדי כך שהפך ל"מבוגר האחראי" בסביבתו. גורם המקורב לנתניהו הסביר לאחרונה כי "האידיאולוגיה של עמידרור לא השתנתה, אבל הבנת המציאות שלו בהחלט כן". לדברי אותו גורם, "השינוי נבע מהיחשפותו להשפעה הבעייתית של הקיפאון המדיני מול הפלסטינים על מעמדה של ישראל בעולם, בדגש על ארצות הברית ובנות בריתנו באירופה".

את עמידרור יחליף בתפקיד יוסי כהן, שכיהן עד לאחרונה כסגן ראש המוסד. כהן, שחבריו במוסד העניקו לו את הכינוי "הדוגמן" בשל סגנון לבושו המוקפד, עבר בחודשיים האחרונים חפיפה אינטנסיבית בצמוד לעמידרור, ואף ליווה את ראש הממשלה בנסיעותיו המדיניות האחרונות לארצות הברית ואיטליה. באירוע הפרידה מעמידרור נכח גם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, שכינה את עמידרור "פטריוט ישראלי אמיתי", והודה לו על תרומתו ליחסי ישראל-ארצות הברית.

עוד בנושא:
ה"דוגמן" מהמוסד מתרגל לתפקיד החדש בפמליית נתניהו
לשכת נתניהו: עזיבת עמידרור תוכננה מראש
משלחת ישראלית דנה בוושינגטון בגרעין האיראני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully