וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מפרוץ המלחמה: תינוק סורי נולד בישראל

3.11.2013 / 16:18

צעירה סורית חשה כי לידתה מתקרבת, ובשל הסגר על כפרה לא פנתה לבית חולים מקומי, אלא הגיעה לגבול וביקשה את עזרת חיילי צה"ל - שמיד פינו אותה לצפת. "התייחסו אליי בכבוד"

הסיוע ההומניטרי עולה שלב: תינוק סורי ראשון נולד הבוקר (ראשון) במרכז הרפואי זיו בצפת, זאת לאחר שאמו של התינוק הועברה אמש על ידי צה"ל לבית החולים בשעה שהחלה את תהליך הלידה. היולדת, בת 20, אשר זו לידתה הראשונה, ילדה בן בריא במשקל 3.200 קילוגרמים בלידה רגילה.

עדות מחרידה מסוריה: ”צלפים מיירטים נשים בהריון”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלידה עברה בהצלחה. האם הסורית ותינוקה במרכז הרפואי זיו בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה טופלו בישראל רק פצועים שנפגעו במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, אולם זו הפעם הראשונה בה מועברת יולדת סורית לטיפול בבית חולים ישראלי. האם הצעירה סיפרה לצוות הרפואי כי הכפר בו היא מתגוררת, באזור קוניטרה, נמצא תחת סגר ואין גישה לבית חולים מקומי בקרבת מקום. "אין מיילדות בכפר ולא היה מי שיילד אותי", הסבירה. "אני אחות במקצועי וידעתי שפצועים סורים טופלו בישראל, לכן כאשר הרגשתי שהלידה החלה, ביקשתי שיביאו אותי במהירות בסמוך לגבול בתקווה כי הצבא הישראלי יאפשר לי לקבל סיוע רפואי בלידה".

"חששתי מאוד להגיע לישראל"

תקוותה של הצעירה אכן התגשמה. "לשמחתי, הצבא הישראלי שעבר באזור ראה שאני סובלת מכאבים עזים, אסף אותי והעביר אותי לבית חולים בישראל", תיארה. "חששתי מאוד להגיע לישראל, אבל יותר חששתי לשלום התינוק שלי במידה שהלידה תסתבך בבית. צוות המיילדות והרופאים הישראלים התייחסו אליי בכבוד ורגישות והלידה עברה בשלום".

היא התייחסה גם לעובדה שילדה במדינה עמה אין לארצה הסכם שלום. "ממש לא מרגיש לי כאילו אני במדינת אויב. כולם עוזרים לי ודואגים לי", אמרה. באשר לקושי הקיומי בסוריה, הוסיפה: "כבר זמן רב שאנו ניזונים בעיקר מאורז בכפר עקב הסגר. זו הפעם הראשונה לאחר זמן רב בה אני אוכלת בשר וירקות. אני מרגישה טוב והוקל לי, אני אוכלת ומתחזקת וגם התינוק החמוד שלי זוכה לטיפול נהדר. אני מודה לכולם על הטיפול המסור, הדאגה וההבנה".

מירה אלי, אחות אחראית חדר לידה במרכז הרפואי זיו סיפרה כי הלידה עברה בשלום. "היולדת הסורית הגיעה אלינו עם ירידת מים ובמהלך לידה פעילה", שחזרה. "היא קיבלה יחס חם ומחבק מכל צוות המיילדות, כפי שכל יולדת זקוקה ואף יותר. קילחנו אותה ונתנו לה לאכול, עודדנו אותה והדרכנו אותה לכל אורך הלידה. מדובר בבחורה צעירה שלה זו הלידה הראשונה, אשר מטבע הדברים ומצבה המיוחד הגיעה ללא בעלה, תומך או כל מלווה אחר. היא ממש יצרה קשר מיוחד עם המיילדות אשר שימשו לה משפחה תומכת במהלך הלידה. היא החזיקה להן את הידיים, הקשיבה להן וממש נסמכה בהן. בסיום הלידה הודתה לכולם וחיבקה את כולם באושר".

אלי הבהירה גם כי צוות חדר הלידה מעניק לכל יולדת הנכנסת אליו טיפול מסור ללא קשר למוצאה, דתה או השתייכותה. "תפקידנו לדאוג שכל לידה תעבור בשלום ותיזכר על ידי היולדות כחוויה בלתי נשכחת", אמרה. "אני בטוחה, כי במקרה זה היולדת לא תשכח לעולם את לידתה הראשונה ולה ולילד יהיה סיפור שילווה אותם כל החיים. אם יוכלו לספרו".

לפניות לעדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

לקריאה נוספת:
עדות מחרידה מסוריה: ”צלפים מיירטים נשים בהריון”
התפרצות פוליו בסוריה: האו”ם יחסן 2 מיליון ילדים
פסק הלכה בסוריה: אפשר לאכול כלבים כדי לשרוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully