וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "ישראל היא משטר לא-לגיטימי של ממזרים"

מנהיגה העליון של איראן, שנעלם מעיני הציבור לאחרונה, נאם בפני סטודנטים ותקף את ישראל. הוא הביע תמיכה בשיחות הגרעין שיתחדשו השבוע: "אינני אופטימי, אך הן לא יזיקו"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדברי נתניהו על איראן, היום בישיבת הממשלה)

מנהיגה העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, שב לתקוף את ישראל, לאחר כשלושה שבועות שבהם לא נראה בציבור. הבוקר (ראשון) נשא חמינאי דברים בפני סטודנטים לקראת אירועי ה-4 בנובמבר מחר, שיציינו את ההשתלטות על השגרירות האמריקנית בטהראן ב-1979 – האירוע שהביא לניתוק היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. בנאומו כינה חמינאי את ישראל "משטר בלתי-לגיטימי של ממזרים". "האמריקנים מגלים את הוותרנות הגדולה ביותר כלפי הציונים, והם חייבים לעשות זאת", אמר, "אבל אנו לא חולקים את הוותרנות הזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אסור שאיש יראה את צוות המשא ומתן שלנו כפשרן". חמינאי נואם בפני סטודנטים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנהיג העליון של איראן התייחס גם לשיחות הגרעין של המעצמות עם איראן. אלה יתחדשו ביום חמישי בז'נבה, לאחר שהסבב הקודם שהיה באמצע החודש שעבר הסתיים בהצעה איראנית שאותה הגדירה ארצות הברית "הרצינית ביותר אי פעם". חמינאי אמר הוא כי הוא תומך בהשתתפות של איראן בשיחות הגרעין, אך עם זאת הביע פסימיות באשר לתוצאותיהן. "אסור שאיש יראה את צוות המשא ומתן שלנו כפשרן", צוטט חמינאי באתר האינטרנט שלו. "אינני אופטימי לגבי השיחות, אבל בעזרת האל, הן גם לא יזיקו", הוסיף.

בימים האחרונים עלו תהיות באשר למצבו של חמינאי, לאחר שלא נראה בפומבי זה שלושה שבועות. לפני ש"נעלם", התייחס בתחילת אוקטובר לביקורו של הנשיא חסן רוחאני בעצרת הכללית האו"ם, שבסיומו התקיימה שיחת טלפון היסטורית עם עמיתו האמריקני ברק אובמה.

ברק אובמה, חסן רוחאני. רויטרס
קריאות "מוות לאמריקה" יימשכו. נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא איראן רוחאני/רויטרס

"אנו תומכים בצעדיה הדיפלומטיים של הממשלה, מייחסים חשיבות למאמצים דיפלומטיים ותומכים במה שהתרחש בביקור האחרון", אמר אז חמינאי. עם זאת, הוא ציין כי "בראייתנו, חלק ממה שהיה בניו יורק לא היה הולם", ככל הנראה בהתכוונו לשיחת הטלפון בין המנהיגים. "בשעה שאנו אופטימיים לגבי הצעדים הדיפלומטיים של ממשלתנו, אנו פסימיים באשר לאמריקנים", אמר. "ממשלת ארצות הברית אינה אמינה, חושבת רק על עצמה ומפרה את הבטחותיה".

אתמול הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי בכוונתם להמשיך להשתמש בקריאה "מוות לאמריקה" המזוהה עם אנשיה, ללא קשר להתקרבות זו או אחרת בין איראן לבין ארצות הברית. "'מוות לאמריקה' הוא הביטוי לנחישות של האומה ולהתנגדות לדיכוי האמריקני", נכתב באתר האינטרנט של משמרות המהפכה. צוין גם כי מחר, לרגל יום השנה להשתלטות על השגרירות האמריקנית, תישמע הסיסמה ברחבי המדינה. בהודעה שפורסמה באתר הייתה התייחסות גם לפרשת המעקבים שגרמה למבוכה רבה בארצות הברית: "הריגול האמריקני נגד מדינות שונות הוא הוכחה לא ניתן לסמוך על המנהיגים בבית הלבן".

לקריאה נוספת:
ביידן למחוקקים: עכבו סנקציות חדשות על איראן
שגרירי ישראל במדינות שליד איראן - בתדרוך סודי
נתניהו: "אם הלחץ יימשך - איראן תתפרק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully