וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך פוצץ צה"ל את מנהרת הטרור שנחשפה ליד עזה

1.11.2013 / 11:18

חמישה חיילי צה"ל נפצעו אמש מפיצוץ מטען שהוטמן במנהרה שנחשפה לפני שלושה שבועות, בעת שניסו להשמיד אותה, כפי שנראה בתיעוד. בבית החולים נאבקים על ראיית אחד הפצועים

דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם היום (שישי) סרטון שבו נראה תיעוד פיצוץ תוואי מנהרת הטרור שנחשפה לפני כשלושה שבועות - פעילות שגבתה מחיר גם בצד הישראלי. חמישה חיילי צה"ל נפצעו כתוצאה מפיצוץ מטען שהוטמן במנהרה, אחד מהם קצין הנדסה של אוגדת עזה בדרגת סגן אלוף. בבית החולים סורוקה בבאר שבע נלחמים בשעה זו על עיניו של חייל שנפצע קשה בפיצוץ ונפגע מרסיסים. ארבעה חיילים נוספים פונו לסורוקה, בהם אחד במצב בינוני והיתר לאחר שנפצעו קל. ד"ר דוד צייגר, כירורג בכיר בבית החולים, סיפר לוואלה! חדשות כי הפצועים סובלים מפגיעות בפנים ובגפיים, וכן מכוויות. "אין סכנה לחייו של הפצוע קשה, הוא נותח במהלך הלילה ועבר להתאוששות. שאר הפצועים במצב קל-בינוני, הם במחלקות כירורגיות, וחלקם יזדקק לעוד כמה הליכים נוספים של ניתוחים וכדומה לקראת שיקום", אמר.

אזור הפעילות בו נפצעו החיילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיילים שנפצעו היו חלק מכוח שפעל לצורך פיצוץ מנהרת הטרור שנחשפה באזור לפני שלושה שבועות. לאחר כשעתיים של פעילות נשמע פיצוץ עז סמוך לכוח, שפעל ממערב לגדר המערכת. מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי לאחר פיצוץ המטען, הבחין הכוח מחבלים במרחב, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה. במקום התפתחו חילופי אש במשך דקות ארוכות. מסוקי קרב של חיל האוויר הוקפצו אל האזור והפלסטינים דיווחו על פעיל חמאס שנהרג, ועל מספר פצועים. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי ההרוג הוא חליל סולימן ברקה, בן 23 מגדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס. הבוקר דווח כי שלושה פעילי חמאס נוספים נהרגו בהפצצת חיל האוויר בדרום-מזרח הרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
כוח צה"ל באזור הפיצוץ, הלילה/דייב בוימוביץ'

בהמשך הלילה תקף חיל האוויר מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. במערכת הביטחון ובצה"ל מטילים את האחריות על הפעלת מטען החבלה על ארגון חמאס. גורם ביטחוני אמר: "אנשי החמאס חפרו מנהרה התקפית למרות הסכם ההסדרה מאז מבצע עמוד ענן. זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו לאורך רצועת עזה". לפי שעה, לא ברור אם מטען החבלה הופעל על הכוח מרחוק באופן אוטומטי או על ידי חוליית המחבלים שארבה לכוח.

עוד בנושא
הרופאים נלחמים על מאור עיניו של החייל שנפצע קשה
התקרית ברצועה: 5 חיילים נפצעו ממטען באזור כיסופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully