וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על שחרור האסירים: "צעד קשה, אך הכרחי"

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית אמרה כי שחרור האסירים הפלסטינים נועד "להבטיח את הצלחת המשא ומתן". על המשך הבנייה בהתנחלויות אמרה: "ממשיכים להתנגד לפעילות הזאת"

צילום: מור שאולי, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בחגיגות ברמאללה לאחר שחרור האסירים, הלילה)

פחות מיממה לאחר שחרור 26 האסירים הביטחוניים, ארצות הברית מביעה תמיכה במהלך שעליו התחייבה ישראל כחלק מהמשא ומתן עם הפלסטינים. "זה צעד קשה אך הכרחי להבטיח את הצלחת המו"מ", אמרה הערב (רביעי) דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי. "צעדים מהסוג הזה נעשו על ידי שני הצדדים".

סאקי התייחסה גם לאישורן ביממה האחרונה של אלפי יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק. "אנו לא רואים בהמשך הבנייה בהתנחלויות פעילות שיוצרת אווירה חיובית למו"מ", ציינה בזהירות. "אנו ממשיכים להתנגד לפעילות הזאת. הסיבה שמנהלים את השיחות האלה היא בשביל לפתור סוגיות מהסוג הזה. אנו בחודש השלישי של השיחות, שני הצדדים מחויבים למסגרת של תשעה חודשים (להשגת הסכם – נ"מ), והשיחות התעצמו בשבועות האחרונים".

חגיגות ברמאללה לרגל שחרורם של 26 אסירים ביטחוניים שהיו כלואים בישראל. 30 באוקטובר 2013. יותם רונן
חגיגות שחרור האסירים ברמאללה, הלילה/יותם רונן

אמש דחה בג"ץ את עתירת ארגון אלמגור והמשפחות השכולות נגד שחרור האסירים בפעימה השנייה. בעקבות דחיית העתירה, יצא לפועל שחרור האסירים סמוך לחצות. תחילה חצו את מעבר ארז שבדרום חמשת האסירים ששוחררו לרצועת עזה. זמן קצר אחר כך חצו את מעבר ביתוניא 21 האסירים האחרים. אלה המשיכו לרמאללה, שם נערכה לכבודם קבלת פנים במוקטעה, בהשתתפות 1,500 בני אדם, בהם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במקביל לשחרור האסירים, נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים, גדעון סער, סיכמו על קידום תכנית בנייה של 1,500 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבצפון ירושלים, מעבר לתחומי הקו הירוק. עוד סיכמו השניים, על קידום שלוש תכניות בנייה להפקדה בפועל בשכונת רמת שלמה. אלה יאפשרו להרחיב את יחידות הדיור הקיימות בשכונה בהיקף של עד 50 מטרים נוספים לכל דירה. בנוסף, תופקד בפועל התכנית להקמת "מרכז קדם" – מרכז תיירות וארכיאולוגיה על חניון גבעתי מול הכניסה לעיר דוד.

שכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. רויטרס
בונים בשכונת רמת שלמה/רויטרס

היום התברר כי המינהל האזרחי מקדם בנייה של למעלה מ-2,000 יחידות דיור נוספות גם בשטחי יהודה ושומרון. ועדת המשנה להתיישבות של המינהל האזרחי אישרה הבוקר להפקדה כמה תכניות בנייה חדשות של 582 יחידות דיור בהתנחלויות מבודדות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, הנחה את ועדות התכנון והבנייה במינהל האזרחי לפעול בהקדם לקידום התכניות האלה.

בנוסף, חשף היום במליאת הכנסת סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד) כי נוסף על 582 יחידות הדיור המדוברות, ייבנו כ-1,500 דירות נוספות בהתנחלויות, בהתאם לפירוט הבא: 255 יחידות דיור בעפרה, 509 יחידות דיור בגבעת זאב, 256 יחידות דיור בכפר אדומים ו-196 יחידות דיור חדשות בקרני שומרון. כמו כן בביתר עילית שבגוש עציון אושר קידום תכנית לבניית 398 יחידות דיור חדשות.

עוד על תהליך השלום:
אחרי שחרור האסירים: למעלה מ-2,000 יחידות דיור בגדה
נתניהו החליט: 1,500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק
”מקווה לשלום עם היהודים”: סיכום החגיגות ברמאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully