וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין חושדת: הפיצוץ בכיכר טיאננמן - פיגוע התאבדות

מצוד אחרי שני גברים מהמיעוט המוסלמי ממערב סין, החשודים שגרמו לפיצוץ הקטלני אמש בבירה בייג'ינג. המשטרה עצרה עיתונאים זרים שתיעדו את הפיצוץ ומחקה את התמונות שצילמו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת סין חושדת שהפיצוץ בכיכר טיאננמן, שגבה אמש את חייהם של חמישה בני אדם בבירת סין, היה למעשה פיגוע התאבדות.

מכונית ובה שלושה נוסעים דהרה אמש (שני) בכיכר המפורסמת בלב בייג'ינג, ונסעה לתוך קהל גדול של מבקרים ותיירים. המכונית התפוצצה ועלתה באש, ושלושת נוסעיה נהרגו. שני בני אדם נהרגו בכיכר ועוד 38 בני אדם נפצעו. אחד ההרוגים הוא סיני ממחוז גואנגדונג, והשנייה אזרחית של הפיליפינים.

מאז הפגנות הסטודנטים שדוכאו באלימות בכיכר טיאננמן ב-1989 במחיר של מאות בני אדם, המקום נחשב לאחד האתרים המאובטחים ביותר בסין. אחרי הפיצוץ, הרשויות מיהרו לסגור את הכיכר ואת תחנת הרכבת התחתית הגדולה שלה.

פיצוץ בכיכר טיאננמן. בייג'ינג, סין, 29 באוקטובר 2013. רויטרס
עשן מיתמר מאזור הפיצוץ, אמש בכיכר טיאננמן/רויטרס

הצנזורה הסינית הגיבה במהירות לאירוע, והסירה מהאינטרנט מאות תצלומים שתיעדו את הפיצוץ. שוטרים עיכבו כתבים זרים לחקירה, ואילצו שני עיתונאים של סוכנות הידיעות הצרפתית למחוק את כרטיסי הזיכרון במצלמות שנשאו. צוות של בי-בי-סי, שנסע במכונית וניסה לתעד את ההמולה במקום, נעצר גם הוא.

מקור שהוגדר כבעל "נגיעה ישירה" לחקירת המקרה אמר הבוקר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "נראה שמדובר בפיגוע התאבדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיצוץ בכיכר טיאננמן. בייג'ינג, סין, 29 באוקטובר 2013. רויטרס
כוננות חסרת תקדים. שוטר עוצר אישה שחילקה כרוזים עם תעמולה לא-חוקית, ליד הכניסה "לעיר האסורה", ארמון קיסרי סין, ליד כיכר טיאננמן, הבוקר/רויטרס

משטרת סין טרם הודיעה מי היו הנוסעים במכונית. אמש אמרה המשטרה כי היא מנסה לאתר שני מבוקשים בחשד למעורבות בפיגוע. החשודים הם בני המיעוט האויגורי, מוסלמים תושבי שינג'יאנג, מחוז בצפון-מערב סין הגובל באפגניסטן, בפקיסטן ובהודו.

במחוז שינג'יאנג היו בקיץ עימותים קשים בין האויגורים לכוחות הביטחון. לפי ה"ניו יורק טיימס", כמעט מאה מהמפגינים המוסלמים נורו למוות בצעדת מחאה, אך התקשורת הממלכתית טייחה את הפרשה.

לקריאה נוספת
אופרת סבון של רצח ובגידה: תם "משפט המאה" בסין
מכת צרעה בסין: 42 הרוגים ו-1,600 פצועים מעקיצות
עיר של 11 מיליון סין שותקה בפתאומיות בגלל ערפיח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully