וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 32% באירועי "תג המחיר" בשנת 2013

יהושע בריינר

28.10.2013 / 10:30

מנתוני פיקוד מרכז עולה כי 352 אירועי "תג מחיר" התרחשו בעשרת החודשים האחרונים, לעומת 338 אירועים בכל שנת 2012. אחד הגורמים: סדרת הפיגועים האחרונה ביהודה ושומרון

עלייה באירועי "תג מחיר": מנתוני פיקוד מרכז עולה שחלה עלייה של 32% באירועים המכונים תג מחיר בשנה האחרונה. ב-2013 התרחשו 352 אירועי פשיעה לאומנית של יהודים, זאת כאשר נותרו עוד חודשיים עד סיום השנה הנוכחית. ב-2012 תועדו, לשם השוואה, 338 אירועים. על פי הנתונים שנמסרו לעיתון הרשמי של צה"ל "במחנה", כרבע מהאירועים בשנה האחרונה היו זריקות אבנים של פעילי ימין על פלסטינים, רבע נוסף מוגדר כ"הפרות סדר" ועוד 20% סווגו כ"התקלויות לא אלימות" הכוללות בתוכן, ברוב המקרים, ריסוס כתובות גרפיטי והפגנות מחאה. עשירית מהפעולות כללו השחתת יבול, 10% נוספים הוגדרו כפגיעה ברכוש פלסטיני ו-3% מהווים אלימות כלפי כוחות צה"ל. על פי הנתונים, מדי יום מתרחשת לפחות פעולת תג מחיר אחת.

לא ברור מהי ההגדרה של צה"ל לאירוע "תג מחיר" וייתכן שמדובר למעשה בכל פעולה אשר נעשית בתגובה לאירוע שיכול להיחשב כפגיעה במתנחלים. הנתונים באים על רקע מאמצי מערכת הביטחון בשנה האחרונה להילחם בתופעה, בין היתר על ידי הקמת יחידה משטרתית ייעודית הפועלת תחת מפקד מחוז ש"י במשטרה. בין היתר גם הוצאו בשנה האחרונה מספר גדול של הרחקות מנהליות על ידי אלוף פיקוד מרכז נגד פעילי ימין מרכזיים הנחשבים כמי שעומדים מאחורי הפעולות. את הגידול באירועים מייחסים בפיקוד מרכז, על פי הפרסום, לסדרת הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון, לתגובות הקשות על מעצרו של בועז אלברט - המתנחל שחושמל באמצעות רובה טייזר - ביצהר, וכן לעונת המסיק המתקיימת בימים אלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריסוס כתובות על קברים של מוסלמים בכפר אבו גוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת פעילי ימין, מרבית אירועי תג מחיר אינם מתפרסמים באמצעי התקשורת ובאחרונה הופצו פליירים המתארים חלק מהפעולות שלא קיבלו תהודה תקשורתית. "ההשתקות יוצאות כדי לתת תחושה שאין יותר דברים כאלה ועל ידי זה להחליש את היהודים שנאמנים לארץ ישראל", נכתב באחד מהם. "כדי לחזק את לב העם ולהראות שיש יהודים טובים שממשיכים עם כל הקושי למסור את נפשם ולרומם את קרן ישראל, אנו מפרסמים את האירועים". בהמשך מפורטים, בין היתר, אירועי פגיעה בכלי רכב פלסטיניים, תקיפות פלסטינים וכתובות גרפיטי שרוססו בכפרים שונים.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד בנושא:
"יש ד-נ-א של מצית מסגד - אך אי אפשר להאשימו"
אישום: 11 נערים ביצעו "תג מחיר" נגד ערבים בבירה
ראש השבכ לשעבר כרמי גילון: "רוצח ראש הממשלה הבא יגיע מקרב מבצעי תג מחיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully