וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: סייעו לחרדים לחמוק משירות ולקבל קצבת נכות

23.10.2013 / 21:32

המשטרה עצרה שלושה חרדים מירושלים בחשד שניהלו רשת סבוכה שסייעה לתושבי העיר לקבל אישור פסיכיאטרי שלא כדין כדי להתחמק משירות בצה"ל ולהנות מקצבאות בביטוח הלאומי

הותר לפרסום: המשטרה חושדת כי רשת שניהלו שלושה חרדים תושבי ירושלים סיפקה במהלך השנתיים האחרונות אישורים פסיכיאטריים שלא ניתנו כדין לחרדים תושבי העיר במטרה לחמוק משירות צבאי ולקבל קצבאות נכות מהביטוח הלאומי. שלושת החרדים נעצרו. עד כה נחקרו בפרשה שבעה פסיכיאטרים באזהרה, וכן למעלה משישים חרדים החשודים כי פנו אל חברי הרשת. כמעט כולם הודו בחשדות המיוחסים להם.

הפרשה נחשפה הודות לעבודה מאומצת שניהלה היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בעקבות מידע מודיעיני. צוות חקירה מיוחד הוקם בשיתוף עם שלוחת ירושלים של היחידה הארצית לחקירות הונאה בביטוח הלאומי בניהולו של אבי מינץ וגורמים שונים בצה"ל. חקירה סמויה העלתה כי השלושה נהגו להציע לצעירים חרדים בבירה להשתחרר משירות צבאי בשל סעיף נפשי, לאחר שיקבלו אישור מפסיכיאטר המאשר כי הם סובלים מנכות מסוג זה.

פרשת ההונאה- האחים פינטו שהונו את ביטוח לאומי בבית משפט השלום בירושלים, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
תמורת כל אישור קיבלו ראשי הרשת סכום של כ-1,500 שקלים. החוקרים מביאים את חומרי החקירה לבית המשפט/נועם מושקוביץ

על פי החשד, חברי הרשת הפנו את הצעירים לפסיכיאטרים שהיו בקשר עימם, ואלו העניקו להם אישורים על סמך הליך לא תקין, אותם היו מציגים בפני צה"ל. תמורת כל אישור קיבלו ראשי הרשת סכום של כ-1,500 שקלים. בנוסף לאישור, קיבלו המשתמטים אישורים לזריקות הרגעה פסיכיאטריות אותן היו אמורים לקבל מהאחיות בקופות החולים. חברי הרשת היו מחליפים את התרופה הפסיכיאטרית בחומר חסר השפעה אותו הזריקו האחיות, ולאחר מכן היו מציגים את האישור שקיבלו מהאחיות לגורמים המתאימים בצה"ל.

"הלבינו את הכסף דרך חברות קש"

בזכות המסמך הפסיכיאטרי שהתקבל מחברי הרשת ותמורת תשלום חד פעמים שנע בין 1,500 ל- 50 אלף שקלים, הפונים אליה גם קיבלו במרמה קצבאות נכות נפשית מהביטוח הלאומי. גובה הקצבה נע בין 4,500 ל-7,000 שקלים. מחישוב שנעשה בביטוח הלאומי עולה כי תשלומים חודשיים אלו הצטברו לסכום עתק של עשרות מיליוני שקלים. על פי החשד, החשודים הלבינו את הכסף שקיבלו דרך חברות קש.

במהלך החקירה הודה אחד מהחשודים בחשדות המיוחסים לו, בעוד שני חבריו מוסיפים להכחיש ולשמור על זכות השתיקה. מעצרם של השלושה הוארך והמשטרה מתכוונת להעמידם לדין. בנוסף, החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

לקריאה נוספת:
חשד: חברת אחזקות הונתה את חברת החשמל במיליונים
אישום: התחזה לשכן ועשק אלפי שקלים מקשישות
חשד: אנשי שירזי הונו רשת ישרוטל במאות אלפים

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully