וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 מיליון סינים משותקים בגלל ערפיח פתאומי

21.10.2013 / 11:39

העיר חרבין בסין התכסתה אפור: שדות התעופה שותקו ובתי הספר שלחו את הילדים הביתה. לדברי הממשלה, הזיהום הקיצוני נובע ממיליוני תנורי ההסקה שהודלקו עם הגעת החורף

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ערפיח כבד שיתק הבוקר (שני) את חרבין, אחת הערים הסואנות והגדולות בצפון-מזרח סין, בה מתגוררים 11 מיליון בני אדם. פקקי תנועה כבדים השתרכו בכבישים הראשיים והראות הוגבלה למרחק של עשרה מטרים בלבד. בתי הספר נאלצו לבטל שיעורים ושדות התעופה נסגרו להמראות.

זהו משבר זיהום האוויר הראשון בסין עם תחילת החורף הנוכחי. הבוקר הגיע הזיהום במחוז חיילונגג'יאנג ובבירת המחוז חרבין לרמה של PM2.5, מדד שמשמעותו היא שבכל מטר רבוע אותרו מעל 1,000 מיקרוגרם של חלקיקים מזהמים לנשימה. מדד זיהום זה הוא פי 40 מהמומלץ על פי ארגון הבריאות העולמי. סולם סיני מקביל קבע כי איכות האוויר עמדה הבוקר על 500 - הדרגה הקיצונית ביותר של זיהום.

ערפיח כבד בעיר חרבין, בירת מחוז חיילונגג'יאנג. מזרח סין, 21 באוקטובר 2013. רויטרס
ראות של עשרה מטרים בלבד בעיר חרבין, בירת חיילונגג'יאנג/רויטרס
רוכבי אופניים בערפיח כבד במחוז חיילונגג'יאנג. מזרח סין, 21 באוקטובר 2013. רויטרס
רוכבי אופניים בערפיח כבד במחוז חיילונגג'יאנג, הבוקר/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הסינית, הסיבה למצב החירום נובעת מכך שזהו היום הראשון שבו מיליוני תושבי חרבין הדליקו את תנורי החימום, שהיו סגורים במשך קיץ שלם.

איכות האוויר בסין - העוברת אורבניזציה ותיעוש מואץ - מהווה דאגה גוברת עבור מפלגת השלטון המנסה להשתיק את הביקורת הציבורית. תושבים רבים טוענים שבכירים בהנהגה דואגים לעצמם למיזוג אוויר משוכלל, וכי אנשי המפלגה הקומוניסטית ניזונים מירקות אורגניים, מפני שהם חוששים לאכול מזון שגודל בחוץ, באוויר המזוהם.

לאורך השנים הכריזה ממשלת סין על תכניות שונות להיאבק בזיהום, אך מעט השתנה. בחורף שעבר הוכרז מצב חירום בבירה בייג'ינג, אחרי שזיהום האוויר בעיר חצה את הרמה הקיצונית המותרת לנשימה.

לקריאה נוספת
מזוהם מתמיד: שיא בפחמן הדו חמצני באטמוספירה
האדם מזהם והעולם מתחמם: "יהיה לא נעים לגור כאן"

ערפיח בסין. 21 באוקטובר 2013. רויטרס
מחוז ליאונינג, הבוקר/רויטרס
ערפיח בסין. 21 באוקטובר 2013. רויטרס
רק פסל מאו הגיח מהערפיח/רויטרס
ערפיח בסין. 21 באוקטובר 2013. רויטרס
גשר אפור במחוז ג'ילין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully