וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס נטל אחריות לחפירת מנהרת הטרור שנחשפה ברצועה

21.10.2013 / 1:55

דובר הזרוע הצבאית של הארגון הודה כי אנשיו "חפרו את המנהרה והיו אחראים לה". בשבוע שעבר הותר לפרסום כי צה"ל חשף את המנהרה שנחפרה בדרום הרצועה באזור קיבוץ עין השלושה

צילום: באדיבות ערוץ 10, אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארגון חמאס נוטל על עצמו לראשונה את האחריות לחפירת מנהרת הטרור אותה חשף צה"ל לפני כשבוע וחצי באזור שבין עזה לבין קיבוץ עין השלושה. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עוביידה, הודה אמש (ראשון) כי ארגונו הוא האחראי לחפירת המנהרה. בראיון לתחנת הרדיו של הארגון בעזה אמר אבו-עוביידה כי כוחותיו הצבאיים של הארגון "חפרו את המנהרה והיו אחראים לה".

לטענתו, המנהרה נחפרה בניסיון לחטוף חייל או אזרח ישראלי, וכך לאלץ את ישראל לשחרר מבתי הכלא את האסירים הפלסטינים הכלואים בהם. יצוין כי מיד לאחר פרסום דבר חשיפת המנהרה, הטילו בצבא את האחריות לחפירת המנהרה על חמאס. "בצה"ל מטילים את האחריות על ארגון חמאס, האחראי לכל המתרחש ברצועת עזה", אמר גורם צבאי.

צה"ל חשף מנהרת טרור מרצועת עזה לשטח ישראל, אוקטובר 2013. AP
לוחמי צה"ל בתוך המנהרה שנחשפה/AP

ביום ראשון שעבר הותר לפרסום כי צה"ל חשף את המנהרה ההתקפית, שנחפרה בדרום רצועת עזה מהשטח הפלסטיני לשטח הישראלי, באזור הקיבוץ עין השלושה. גורם צבאי בפיקוד הדרום העריך כי אורכה של המנהרה הוא כקילומטר לפחות, וחלקים ממנה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה. הגורם ציין כי המנהרה נחפרה באופן מאוד יסודי, בדומה למתווה המנהרה שנחשפה על ידי מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה עמוס הכהן, בחודש יולי השנה. באותם ימים הגדירו בצה"ל את המנהרה ההיא כאחת המנהרות המשוכללות שנחפרו אי פעם מרצועת עזה לישראל. בדומה לה, הותקנו במנהרה שנחשפה כעת תאורה ומסילה להובלת קרונית קטנה, שעלולה בזמן אמת להוביל מחבלים או חייל חטוף מצד לצד במהירות רבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עלייה בפעילות הטרור

בעקבות חשיפת המנהרה החדשה, נסגר האזור לזמן מה מחשש שהיא ממולכדת או משמשת פיתיון לחיילי צה"ל בזמן שמנהרות אחרות פועלות בשטח. לוחמי פלגת "סמור" של יחידת יהל"ם מחיל ההנדסה, המתמחים במנהרות, הוקפצו אל פתח המנהרה, ולאחר שנשללה האפשרות כי היא ממולכדת, פתחו בסדרת פעולות באמצעות רובוטיים מתקדמים שנכנסו לאחרונה לפעילות מבצעית על מנת למפות את המבנה שלה, לגלות לאן היא מובילה ולבחון אם היא מסתעפת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר פרסום דבר חשיפת המנהרה: "אני רוצה לשבח את צה"ל על חשיפת מנהרת הטרור בעזה. זה חלק מהמדיניות שלנו שמשלבת תקיפה, סיכול, פעולות מודיעין, פעולות יזומות ופעולות תגובה". "כתוצאה מהמדיניות הזו", הוסיף נתניהו, "השנה הזו היא השקטה ביותר מזה עשור. עם זאת, אנו רואים עלייה בפעילות הטרור בשבועות האחרונים".

עוד בנושא:
פרסום ראשון: צה"ל חשף מנהרת טרור בין עזה לעין השלושה
טיל על הקריה וחטיפת מג"ד: תרחישי המלחמה של גנץ
חמאס בשפל היסטורי ויש לו תכנית שיקום: "גלעד שליט 2"

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully