וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה שגורשה מצרפת מסרבת לשוב: "לא בלי משפחתי"

לאונרדה דימראני, בת לבני רומה הצוענים, הורדה מאוטובוס כיתתי וגורשה לקוסובו. ברקע הפגנות סוערות, הנשיא התנצל ולהציע לה לחזור. משרד הפנים: "אביה אלים ומובטל כפייתי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בסוף השבוע המשיכו מאות סטודנטים להפגין בבירת צרפת ולהתעמת עם השוטרים, במחאה על גירושם של שני תלמידי בית ספר זרים אל מחוץ למדינה. לאונרדה דיבראני – בת רומה, צועניה – הייתה אחת מהם. שוטרים שניסו לאתר אותה עצרו אותה לבסוף בטיול בית-ספרי, והורידו אותה מאוטובוס התלמידים שחזר מסיור במפעל פג'ו. היא הועלתה על מטוס וגורשה עם משפחתה לקוסובו.

לביקורת הנוקבת ביותר זכה שר הפנים, מנואל ולאס. בעיתונות בצרפת נכתב כי הוא אינו יודע להוביל מדיניות שתגביל בחוכמה את ההגירה, ובמקביל תעניק יחס אנושי למיעוטים ובפרט לבני רומה. לעתים קרובות הצוענים מגורשים ללא התרעה מראש, וללא אפשרות לערער על ההחלטה לסלקם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאונרדה דיבראני, בראיון שהעניקה אחרי גירושה לקוסובו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההדים שעורר סיפורה הגיעו עד נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. הוא התנצל על התקרית, ואמר כי "לאור הנסיבות, אם לאונרדה תבקש להמשיך ללמוד בצרפת, היא מוזמנת לעשות כן, אך רק היא - ולבדה", אמר. אלא שהפתרון החלקי לא סיפק את דיבראני, שצפתה בהתרחשויות מקוסובו. "אני לא רוצה לחזור בלי משפחתי", אמרה הנערה, "אני רוצה להישאר איתם".

שר הפנים ואלס הציג בסוף השבוע דוח שחיבר במשרדו, ובו גיבוי להחלטה לגרש את משפחת דיבראני מאזור מגוריהם במחוז דו שבמזרח צרפת. במסמך, שאורכו 24 עמודים, נכתב כי הנערה במשפחתה כלל לא היו מעוניינים להשתלב בחברה הצרפתית, ונטען בו כי אב המשפחה היה אלים כלפי ילדיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא צרפת פרנסואה הולנד. פריז, אוקטובר 2013. רויטרס
הנשיא הולנד, שלשום בפריז. התנצל על התקרית אך הבהיר שהגירוש היה חוקי/רויטרס

המסמך מצייר את אבי המשפחה באור לא מחמיא, וטוען שהוא "מובטל כפייתי" וסירב לכל הצעת עבודה שהוגשה לו. עוד נכתב בדוח כי האב נעצר בחשד לפריצה והיכה את לאונרדה ואת אחותה הגדולה. מנגד, הדוח מצטט את אחת ממורותיה של לאונרדה, שאמרה כי הנערה "דווקא מעוניינת להשתלב בחברה".

מוצאם של מרבית בני הרומה הוא במדינות החברות באיחוד האירופי, בהן רומניה ובולגריה. ואולם, משפחת דיבראני הגיעה במקור מקוסובו, שאינה חברה באיחוד, ולכן היא זקוקה לאישור מיוחד כדי לגור בצרפת.

יחסית למדינות אחרות באיחוד, צרפת מקיימת מדינתיות הגירה מקלה יחסית. אך הציבור במדינה נעשה מתוסכל יותר ויותר בשנים האחרונות בשל המספר הגואה של מהגרים עניים המבקשים מקלט בצרפת, והתמיכה במפלגות הדורשות להגביל את ההגירה עולה בהדרגה.

לקריאה נוספת
תעלומה ביוון: מיהי הילדה הבלונדינית שנמצאה במחנה צועני?
מלך הצוענים של רומניה פלורין צ'ואבה נקבר בארון ממוזג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully