וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה במוסקבה: מי היכה את הדיפלומט הבכיר?

16.10.2013 / 14:50

אלמונים פרצו לביתו של סגן השגריר ההולנדי וכתבו בשפתון את הכתובת "להט"ב" על המראה. בשבוע שעבר הוכה דיפלומט רוסי בהאג. שתי המדינות מסוכסכות גם בשל מעצר פעילי גרינפיס

דיפלומט הולנדי הוכה אמש (שלישי) בדירתו במוסקבה, שבוע בלבד אחרי שרוסיה התלוננה שאחד משליחיה הותקף בהאג.

משרד החוץ בהאג מסר כי אלמונים התפרצו לדירתו של אונו אלדרנבוש, סגן שגריר הולנד במוסקבה. הם היכו אותו, ולאחר ציירו בשפתון על המראה בדירה את הכתובת LGTB (להט"ב - לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים). מקומון רוסי דיווח כי שני התוקפים התחזו לעובדי חברת החשמל כדי להיכנס לדירה.

אלדרנבוש נפצע קל בתקיפה וסירב להתפנות לטיפול רפואי. משרד החוץ במוסקבה הביע צער על התקרית והבטיח שהמשטרה תאתר את התוקפים. ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, הגדיר את התקיפה כ"מקרה חמור ביותר". שגריר רוסיה זומן לבירור במשרד החוץ בהאג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלב שצוייר בשפתון על המראה בדירתו של אלדרנבוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתח בין רוסיה והולנד גבר לאחרונה אחרי שמוסקבה הורתה לעצור עשרות פעילי גרינפיס על ספינה באוקיינוס הארקטי, בהם שני אזרחי הולנד. במחאה על התקיפה, דיפלומטים הולנדים מפצירים במלך וילם-אלכסנדר לבטל את ביקורו המתוכנן ברוסיה, שאמור להתקיים בחודש הבא.

בשבוע שעבר התנצלה הולנד כלפי מוסקבה על תקיפתו של דיפלומט רוסי. שני גברים פרצו לדירתו, הכו אותו באלה משטרתית והחזיקו אותו במשך כמה שעות. לטענת הרוסים, מדובר בנקמה על מדיניותה של מוסקבה כלפי הקהילה הגאה.

בחודש אפריל ביקר נשיא רוסיה פוטין בהולנד, ונתקל במפגינים שמחו כלפי מדיניותו ההומופובית. הם קיבלו את פניו בבלונים ורודים ומחו על החוק האוסר על "תעמולה הומוסקסואלית", שמטרתו לאסור על זוגות חד-מיניים לאמץ ילדים.

לקריאה נוספת
הקסם הרוסי: כדי להגן על מהגרים עוצרים 1,200 מהם
קטטה ועשרות עצורים בהפגנה לזכויות ההומואים ברוסיה
רוסיה תרגל אלקטרונית אחרי הבאים לאולימפיאדת החורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully