וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

93 הרוגים ברעש אדמה בפיליפינים, מאות פצועים

הרעידה אירעה במחוז סבו ועוצמתה עמדה על 7.2. תושב האזור: "יצאתי מהמשרד אחרי שהזכוכיות התנפצו. רצתי החוצה כי נבהלתי מכל התזוזות של רעש האדמה, הן פשוט לא הפסיקו"

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

לפחות 93 בני אדם נהרגו אתמול (שלישי) ברעידת אדמה במחוז סבו שבפיליפינים. רעש האדמה בעוצמה של 7.2 בסולם ריכטר גרם לקריסתם של מבנים רבים, בהם בתים פרטיים, מוסדות ציבור, גשרים ואף כנסיות. קרוב ל-300 בני אדם נפצעו בזמן שניסו להימלט או שנלכדו מתחת להריסות הבניינים.

דקסטר לימברוק, שומר בבית מלון באזור הרעידה, סיפר: "יצאתי מהמשרד אחרי שהזכוכיות התנפצו. רצתי החוצה כי נבהלתי מכל התזוזות של רעש האדמה, הן פשוט לא הפסיקו".

רבים החליטו להעביר את הלילה מחוץ לביתם ולישון תחת כיפת השמיים ברחובות, במגרשי הכדורסל ובגנים הציבוריים. "היינו בבית והרגשנו את הרעידות", סיפרה דיאן אוצ'אה, סטודנטית. "הרגשנו אותן בזמן שישבנו ונכנסנו ללחץ. לכן החלטנו להישאר בחוץ - למען ביטחוננו".

בשל החשש מקריסת מבנים נוספים, גם בבית החולים סירבו לקחת סיכונים וחדר המיון על כל מטופליו, התנהל תחת כיפת השמיים. צ'רלס קבטניה, רופא תורן באזור האסון: "לא רק אנחנו רצינו להוציא אותם. גם החולים עצמם רצו לצאת החוצה, משום שפחדו מהרעש".

לקריאה נוספת:
רעידת אדמה בכרתים הורגשה בישראל, לא דווח על נזק
פקיסטן: 30 הרוגים ברעש אדמה שהורגש עד ניו דלהי
סין: לפחות 54 הרוגים ברעש אדמה במערב המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully