וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם קלסתרון של חשוד בהיעלמותה של מדלן מק'קאן

בבריטניה ישודר הערב סרטון המציג איור פנים של אדם, החשוד במעורבות בהיעלמותה המסתורית של הילדה הקטנה מפורטוגל לפני שש שנים. המשטרה: "זה חשוב מאוד שנשוחח איתו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

התקדמות בחקירת היעלמותה של הילדה מדלן מק'קאן: המשטרה בבריטניה פרסמה לפנות בוקר (שני) קלסתרון, שנוצר בתוכנה לזיהוי פנים ומורכב משתי תמונות של אדם הדרוש לחקירה בחשד למעורבות בחטיפתה של מדלן מק'קאן לפני שש שנים בכפר נופש בפורטוגל, כשהייתה בת ארבע. הקלסתרון מבוסס על עדויות חדשות מפי שני בני אדם, הטוענים שראו את החשוד בלילה שבו נחטפה מדלן. הקלסתרון מתאר גבר לבן שגילו 20 עד 40.

פרסום התמונות לציבור מחדש למעשה את החקירה בחיפוש אחר הילדה שנעלמה במאי 2007. "למרות שלא בטוח שאדם זה יוכל לעזור לנו לפצח את התעלומה, לשיחה עמו יש חשיבות עליונה עבורנו", אמר החוקר הבכיר בפרשה, אנדי רדווד. לדבריו, "יש עדים שממקמים את האדם הזה במקום ובשעה שבהם נחטפה מדלן". הוא הוסיף כי "זהו לא קו החקירה היחיד שלנו, ובעתיד יפורסמו קלסתרונים נוספים". לטענת המשטרה, מאז חודשו מאמצי החיפוש, 41 אנשים זוהו ככאלו שיש להם קשר אפשרי להיעלמותה של מק'קאן, בהם 15 בעלי אזרחות בריטית.

קלסתרון של החשוד במעורבות בהיעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מק'קאן. רויטרס
שני קלסתרונים של האדם הדרוש לחקירה/רויטרס
קייט וגארי מק'קאן אוחזים בתמונתה של בתם הנעדרת מדלן. רויטרס
הוריה של מדלן, גארי וקייט, עם תמונה של בתם/רויטרס

מדלן נעלמה כמה ימים לפני יום הולדתה הרביעי, כשהייתה עם הוריה בכפר הנופש פראיה דה-לוז שבפורטוגל. לדבריהם, היא נעלמה מדירת הנופש שלהם בזמן שיצאו לארוחת ערב. מאז נערכה חקירה משטרתית נרחבת והסיפור פורסם ברחבי העולם, אך מדלן לא נמצאה. החקירה הרשמית בפורטוגל הופסקה בשנת 2008, אך חוקרים פרטיים מטעם הוריה של מדלן מחפשים אחריה עד היום. בין היתר, צצו שמועות כי הוריה של מדלן אחראים להיעלמותה, אך המשטרה שללה את הטענות הללו.

"לחזור לנקודת האפס"

הקלסתרונים יפורסמו הערב בסרטון שישודר בתוכנית "Crime Watch" של הבי-בי-סי, בקריאה לסייע למשטרה לאתר את האדם המבוקש. בנוסף, יוצג בסרטון "לוח הזמנים המלא" של היעלמותה של מדלן.

"המטרה שלנו היא לחזור אחורה עד לנקודת האפס, ולנסות לנתח מההתחלה את מה שקרה שם", אמר החוקר רדווד. החוקרים, שחקרו עד עתה 442 בני אדם בחשד למעורבות בחטיפה, מבקשים לשדר את הסרטון גם במדינות נוספות על מנת שבלשי המשטרה יצליחו ללקט כמה שיותר פרטים שיסייעו להם לפצח את התעלומה. "פראיה דה-לוז הוא אתר נופש פופולארי עבור אזרחי מדינות רבות. לכן, דרישתנו לעזרה צריכה להופיע בכמה שיותר מדינות שונות", אמר.

פרשת היעלמות מדלן מק'קאן - סיקור מיוחד:
ראיות חדשות נבדקות: "ייתכן שמדלן מק'קאן חיה"
האם מדלן מק'קאן הנעדרת נמצאה בניו זילנד?
פרסום רע: מדלן מק'קאן במודעה לחופשה בפורטוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully